12 משואות גבורה יודלקו השנה בטקס בהר הרצל, והערב (ה') התבשרו המדליקים על המעמד המרגש לו יזכו. הרב שחר בוצחק מאופקים, שנבחר יחד עם נוספים להדליק את משואת "גבורת המחלצים", אמר ל-ynet: "צריך לברוח מהכבוד. אמרתי לשרה רגב שיש גיבורים יותר ממני. זו התחושה הראשונה. ברוך השם, זו שמחה וזכות גדולה להיות חלק ממשיאי המשואות שמדינת ישראל מתפארת בהם. נבחרנו כדוגמית, אבל זו מראה לעשרות אנשים שעשו בדיוק אותו דבר. בוחרים במי שעושה הכי הרבה רעש".
3 צפייה בגלריה
הרב שחר בוצחק מארח את האנשים שהצילו אותו
הרב שחר בוצחק מארח את האנשים שהצילו אותו
בוצחק (שני מימין). "אני רק שליח של אחרים"
(צילום: הרצל יוסף )
"מימיני ושמאלי ומלפניי יעמדו מאות אנשים מהעיר שעשו בדיוק אותו דבר ואפילו יותר", הוסיף בוצחק. "מהקהילה שלנו יצאו הרבה גיבורים. זו התחושה הראשונה. חשבתי על גיבורים כמו משה אוחיון ואליעד הבן שלו שלא חזרו. הם הגיבורים האמיתיים שהיו צריכים להיות בטקס. הם והמשפחה שלהם. הם הקריבו את הקורבן הגדול ביותר. אני מרגיש רק שליח של אנשים אחרים. אני כלי שמופיע בשם הרבה אנשים אחרים על הפודיום הזה". 
הרב ערך השבוע מימונה גדולה בביתו, אליה הזמין גם את הגיבורים שהצילו את חייו באותה שבת כשספג פגיעת כדור ברגלו. "הזמנתי את השוטר איתמר אילוז שהרים אותי אחרי שנפצעתי, ואת החובש מאיחוד הצלה גד עמר שטיפל בי. הם, יחד עם אחרים, באו עם נשקים והצילו את החיים שלי. זה היה מפגש של גיבורים וניצולים, שרוצים לדבר על עם הנצח והאמונה הגדולה שיש לנו", הוא סיפר.
הוא הוסיף: "מבחינתנו, הסיבה שאנחנו עורכים את המימונה היא כדי שחייל מילואים שחוזר למחרת לעזה או לצפון, יזכור למען מה הוא נלחם. שאישה שבעלה חצי שנה בשירות תבין למה היא לבד. והמימונה הזו היא גם בשביל היתומים והאלמנות שאיבדו את היקר להם מכל. שיזכרו גם את הטוב והמתוק, את הביחד. אנחנו רוצים לדבר על החשיבות של היישוב שלנו כאן. כי לא ניתן למחבלים לנצח אותנו". חמותו, אגב, הייתה אחראית למופלטות. "זה המסר שאנחנו רוצים להעביר, כי באופקים, למרות הכאב הגדול, נולדה גם גבורה גדולה".
יוסף אלזיאדנה, נהג המיניבוס שחילץ 30 איש מהמסיבה ברעים, ידליק גם הוא משואה, כאחד ממייצגי גבורת המחלצים. הערב הוא אמר: "אני רוצה להגיד תודה למדינה שבחרה בי להשיא את המשואה, אני חלק מהמדינה וחלק מהעם הזה. אני גאה שאני אזרח ישראלי. הרבה יותר חשוב לי שכל החטופים יחזרו למשפחות שלהם בשלום. זה מאוד מרגש שבחרו בי".
רמי דוידיאן ממושב פטיש, שהצליח לחלץ את חייהם של יותר מ-700 מבלים מהמסיבה, יהיה גם הוא ממדליקי המשואה. "מתרגש, שמח שהעניקו לי את הזכות הזו, אבל זה לא רק לי, אלא לכל אלה שלא הצלחתי להציל. הרבה אנשים תלוי בי תקווה ולא הספקתי. זה ילווה אותי ואצטרך להתמודד עם זה, אבל הצלחתי להציל מאות ילדים".
הוא הוסיף: "דיברתי עם ילדה מדהימה שחזרה מהשבי, והיא סיפרה לכולם שהמחבלים אמרו לה: 'אנחנו מפחדים שעם ישראל יהיה מאוחד, כי כשיהיה מאוחד לא נצליח עליו'. אני מצפה שעם ישראל יישאר מאוחד בשביל החטופים שנותרו. אני אוהב את המדינה הזו, אין לנו מדינה אחרת. העוטף נותן לנו כוח, גם הצפון".
3 צפייה בגלריה
שדרות
שדרות
נלחם בקרב על תחנת העיר שדרות, שנמשך 24 שעות. כהן
(צילום: דנה קופל)
מפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב אמיר כהן, יהיה אחד מארבעת נציגי כוחות הביטחון שידליקו את אחת מ-12 משואות הגבורה. "מרגש, אני השליח של 61 השוטרים והשוטרות הגיבורים והגיבורות, ששילמו בחייהם להגן על תושבי העוטף ב-7 באוקטובר", אמר הערב.
כהן, שנפצע בקרב על תחנת שדרות באותה שבת, הוסיף: "כשהשרה רגב הודיעה לי והקריאה לי ציטוטים מעשרות מכתבים שנשלחו לוועדה, של ראשי רשויות שסיפרו על גבורת לוחמי המשטרה, זה פשוט הביך אותי. הם הגיבורים האמיתיים, אני רק השליח".
השיחה מהשרה רגב הגיעה לסלולרי של ניצב כהן בן ה-54 בעת שהיה בהערכת מצב בבאר שבע בשל האירועים האלימים בשבוע האחרון. כהן, שנולד וגדל בטבריה, עבר כחודש לפני 7 באוקטובר לגור בשדרות לאחר שמונה למפקד המחוז הדרומי - ומצא את עצמו בקרב שנמשך 24 שעות מול המחבלים שהתבצרו בתחנת שדרות, שבה נפלו 8 שוטרים ושוטרים, עד להחלטתו למוטט את קירות התחנה על המחבלים בבוקר שלמחרת המתקפה.
"מהיום שהצטרפתי כחייל בסדיר אני דוגל בערך השירות לאזרח. אעמוד שם בהדלקת המשואות ולצידי יהיו 30 אלף שוטרים ועשרת אלפים לוחמי מג"ב, משרתי מילואים ומתנדבים של המשטרה", אמר כהן, שמיהר להתקשר לספר לאשתו יפעת על הבשורה המרגשת שקיבל. "היא אמרה לי רק משפט אחד: 'אתה הכי ראוי בעולם'", הוא ציין. "גם ברגע המשמח הזה, אני זוכר את החטופים שלנו בעזה. מתפלל יום יום, שעה שעה, שהם יחזרו במהרה הביתה, ומחזק את ידי צה"ל ומפקדיו שיצליחו בשליחותם".
את "משואת חזית ההסברה" ישיאו ביום העצמאות יוסף חדאד ואלה קינן, כנציגי חזית ההסברה הישראלית. חדאד אמר הערב: "זה כבוד גדול ואחד מהרגעים הכי מרגשים בחיים שלי, להשיא משואה כאזרח ערבי ישראלי גאה, כגולנצ'יק ונכה צה"ל, כפעיל חברתי והסברה. זו תהיה זכות להשיא את משואת ההסברה יחד עם אלה קינן שעושה עבודה הסברתית מדהימה ובשם כל מאות האלפים בעם שנרתמו להסברה בזמן המלחמה".
3 צפייה בגלריה
יוסף חדאד
יוסף חדאד
"133 אחים ואחיות שלנו עדיין בשבי חמאס". חדאד
(ללא קרדיט)
חדאד סיפר שהוא כבר שנים חי את ההסברה הישראלית, והעובדה שהיום חשיבותה מובנת מתמיד, "זה הדבר החשוב ביותר". חדאד סיפר כי יום העצמאות השנה יהיה "מרגש ומורכב במיוחד. אנחנו בעיצומה של מלחמה כשאנחנו שבעה חודשים מהטבח והאסון הכי גדול בתולדות ישראל, וכשאויבים שלנו ניסו מנסים להשמיד אותנו. יש משמעות ענקית לעצם העובדה שאנחנו כאן נציין את העצמאות של המדינה שלנו ונעביר מסר ברור שאנחנו לא הולכים לשום מקום אחר לעולם".
הוא הוסיף: "יחד עם הכול, זה לא יכול להיות באמת יום של שמחה ואושר כש-133 אחים ואחיות שלנו עדיין בשבי חמאס, ולא נפסיק להילחם ולהתפלל לשובם. תודה מכל הלב לכל המברכים. עם ישראל חי".