קריית שמונה הפכה בשנה האחרונה למוקד של תעשיית פוד-טק, עם פתיחת מרכז חדשנות "מרגלית סטארט-אפ סיטי גליל" של היזם אראל מרגלית. במקום פועלים קרוב ל-40 מיזמי סטארט-אפ בעיקר בתחום המזון והחקלאות. כעת, מצטרפים למיזם גם עשרות בני נוער וילדים מהעיר, מהקיבוצים בסביבה ומהיישובים הדרוזיים ברמת הגולן. אתמול התארחה במקום עדי סופר תאני, מנכ"לית "מטא ישראל" (פייסבוק), ועימה הנהלת החברה. התלמידים הציגו בפניה את הפיתוחים שיצרו.
בין המוצרים שפיתחו התלמידים אפשר למצוא טופו שהוכן מגרגרי מחומוס; כדורי "קוויאר" פירות, שנועדו לספק אנרגיה לילדים במהלך יום הלימודים; צבעי מאכל טבעיים; תרופה אנטיביוטית מארס דבורים, כפתרון לעמידות החיידקים בפני אנטיביוטיקה "רגילה"; בשר "מתורבת" שמקורו בדגים, על מנת שניתן יהיה לקבוע כי הוא "פרווה"; קרם פנים מפסולת תפוחים.
2 צפייה בגלריה
עדי תאני סופר עם אראל מרגלית והילדים הממציאים
עדי תאני סופר עם אראל מרגלית והילדים הממציאים
עדי תאני סופר עם אראל מרגלית והילדים
(צילום: דניס קפל)
קרם הגנה מקוקוס; משקה שוקו-לוטוס בתוספת קש אכיל; מערכת לגידול אצות ספירולינה וגידולים הידרופונים; קרטיב מעשב חיטה, כחטיף לחולי סרטן; מסיר כתמים על בסיס חומץ תפוחים; ועוגיות שוקולד-צ'יפס המועשרות בפטריות שיטאקי כתחליף סוכר.
סופר תאני אמרה כי "זה מרגש מאוד לראות את היזמות והחדשנות שצומחות בגליל, את העשייה של 'JVP' ו'מרגלית סטארט-אפ סיטי' ובמיוחד את הילדים – הדור הבא של היזמים של ישראל. הפיצ'ים שלהם היו מרשימים מאוד, לא פחות מהפיצ'ים שאנחנו שומעים מהיזמים הבוגרים".
"חלק מהמשימה שלנו ב'מטא ישראל', היא להרחיב את גבולות הסטארט-אפ ניישן ולאפשר את הגישה לטכנולוגיה, יזמות וחדשנות לעוד ועוד חלקים בחברה הישראלית. זה מדהים לראות איך זה קורה כאן בגליל, הלכה למעשה. הייתה לנו זכות גדולה להיפגש היום עם סטארטפים יוצאי דופן מהגליל, שמביאים לעולם טכנולוגיות פורצות דרך, אנחנו כחברה נשמח לסייע ולתמוך בכל דרך שאפשר".
2 צפייה בגלריה
עדי תאני סופר עם אראל מרגלית והילדים הממציאים
עדי תאני סופר עם אראל מרגלית והילדים הממציאים
"להרחיב את גבולות הסטארט-אפ ניישן"
(צילום: דניס קפל)
היזם אראל מרגלית ציין כי ההגעה של נציגי "מטא ישראל" לקריית שמונה, וההצטרפות שלהם לפרויקט הכלכלי והחברתי של מרכז החדשנות היא "עוד פריצת דרך". לדבריו, "גם החברות הרב לאומיות מבינות היום שמשהו גדול קורה בגליל. אנחנו גאים על כך שעדי סופר תאני יחד עם הצוות הבכיר של 'מטא' מאירופה ומישראל הגיעו לכאן, ואפשרו לילדים שממציאים את הדברים הגדולים להציג להם ולקבל רוח גבית שככה יוצרים את הדברים האמיתיים".
"החיבור בין המהפכה החברתית שמתרחשת בתוך בתי הספר, למהפכה הכלכלית והטכנולוגית – עם החיבור לסטארטפים והחברות הרב לאומיות, יוצר כאן מרכז מצוינות חדש בישראל שיש לו סיכוי ליצור 30 אלף מקומות עבודה חדשים בחמש השנים הקרובות, ולשנות את מעגל הכוחות, באופן שמאפשר לצפון להפוך למרכז יצירתי מוביל בישראל שיכול להתחרות בתל אביב".