קבוצה של חוקרים וארכיאולוגים פולנים-גרמנים חובבים נדהמה לגלות חמישה שלדים, שניים מהם של נער ושל תינוק, בחפירות בביתו של הפושע הנאצי הרמן גרינג במתחם "מאורת הזאב" - המפקדה של הנאצים בפרוסיה המזרחית, שהיה אהוב במיוחד על ידי אדולף היטלר ושאר ההנהגה הנאצית. שלדי הגופות נמצאו ללא רגליים וידיים.
לפי דיווח ב"דר שפיגל" הארכיאולוגים באו לחפש קומת עץ בבית, ולאחר חפירה של כמה סנטימטרים הם נתקלו בצינורות מים. לאחר עשרה סנטימטרים נתגלתה בפניהם גולגולת.
3 צפייה בגלריה
הרמן גרינג
הרמן גרינג
הרמן גרינג
(צילום: gettyimages)
"מאורת הזאב", שבה ניסה קלאוס שנק פון שטאופנברג להתנקש בהיטלר (מבצע ולקיריה) ב-1944, נמצאת בפולין. למקום מגיעים כ-200 אלף תיירים בשנה, והוא מושך אליו גם ארכיאולוגים והיסטוריונים המעוניינים לחשוף סודות שהוא טומן בתוכו.
אחד הארכיאולוגים סיפר כי הוא וחבריו נתקפו בהלם מוחלט לאחר גילוי השלדים. "עד עכשיו חפרנו ומצאנו ציוד יומיומי, כמו סכו"ם או צלחות. לא חשבנו שניתקל במשהו כזה", אמר ל"דר שפיגל". החוקרים שהוזעקו לבית לא מצאו בגדים במקום שבו היו קבורים השלדים, ולא יכלו לקבוע אם הגפיים נכרתו לפני שהגופות נקברו או שנרקבו במהלך הזמן.
3 צפייה בגלריה
גרינג עם אדולף היטלר
גרינג עם אדולף היטלר
גרינג עם אדולף היטלר
(צילום: gettyimages)
המשטרה המקומית שללה את האפשרות שמדובר בפשע מהתקופה האחרונה, וכעת פותחת התביעה הציבורית בפולין בחקירה כדי לברר אם מדובר בעדות לפשע של הנאצים.
המטה הנאצי נבנה ב-1940, ובו היו לגרינג ולהיטלר בתים משלהם. כיום הוא נמצא בתוך אדמת ביצות באזור מיוער מיוחד. הנאצים בחרו את המקום בגלל שהאמינו שבזכות היער הם מצליחים להסתתר מהתקפות מהאוויר, ומכיוון שהאגם הגדול ממזרח למטה אמור לבלום את הסובייטים.
3 צפייה בגלריה
שרידי מאורת הזאת כיום
שרידי מאורת הזאת כיום
"מאורת הזאב", שנמצאת ביער בפולין
(צילום: AFP)
המתחם כלל 200 בניינים. רובם נותרו על כנם, כולל בונקרים עם קירות בעובי שמונה מטרים שבנו הנאצים בזמנו, ושרדו את ההריסה בחומרי נפץ של הוורמאכט בעת שהנאצים נמלטו מהמקום.
במהלך מלחמת העולם השנייה שהה היטלר ב"מאורת הזאב" במשך יותר מ-800 ימים, יותר מכל מקום אחר במהלך המלחמה. ב-1944 הוא ניצל כאמור מניסיון התנקשות במפקדה, שבמהלכו נהרגו ארבעה קצינים נאצים אחרים. מאז 1959 מגיעים לאתר תיירים רבים. חוקרים רבים האמינו שהחפירות במקום הארור והאפל מוצו, אך התגלית האחרונה מוכיחה אחרת.