רחפן שחדר לשטח ישראל מלבנון היום (שישי) הופל על ידי כוחות צה"ל. לפי הודעת דובר צה"ל "הכוחות זיהו רחפן חוצה משטח לבנון לשטח ישראל מוקדם יותר היום במרחב היישוב זרעית והפילו אותו. הרחפן היה במעקב על ידי מערך הבקרה לאורך כל האירוע". בצבא הבהירו כי ימשיכו לפעול "כדי למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
הרחפן שחצה מלבנון
הרחפן שחצה מלבנון
הרחפן שחצה מלבנון
(צילום: דובר צה"ל )
במקביל להודעת צה"ל על הפלת הרחפן, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי מקיים הערכת מצב בפיקוד הצפון. בדיון משתתפים מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין, מפקד עוצבת הגליל תת-אלוף שי קלפר ומפקדים נוספים.
מוקדם יותר הגיע הרמטכ"ל לאזור שספג עשרות רקטות, במה שהיה המטח המרוכז הגדול ביותר לצפון מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006. הלוי פגש את ראשי המועצות שלומי ומטה אשר, וסייר בסמוך לסניף הבנק שנפגע אתמול בשלומי.
2 צפייה בגלריה
הרמטכ״ל מקיים הערכת מצב בפיקוד הצפון
הרמטכ״ל מקיים הערכת מצב בפיקוד הצפון
הרמטכ"ל מחוץ לסניף הבנק שנפגע מרקטה בשלומי
(צילום: דובר צה"ל)
נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, התייחס בצהריים לירי הרקטות מלבנון ולתקיפה הישראלית: "הניסיונות של המנהיגים הציונים לאיים והלפחיד לא יצליחו, משוואת ההרתעה קיימת, הלוחמים הפלסטינים נמצאים בשטח וכל ציר ההתנגדות ער. התבוסות של האויב הישראלי נערמות והניצחון הולך ומתקרב".
בשעות הערב ינאם מזכ"ל חיזבאללה נסראללה, שיופיע באירוע שמתקיים לרגל חודש רמדאן. על פי התוכנית הוא אמור להעביר בנאומו רק תכנים דתיים, כפי שקורה מדי שנה, אך ייתכן שבשל המצב הרגיל והמתיחות הגבוהה יתייחס גם לאירועים האחרונים.