דיוויד שטרן (41), תושב איתמר ואזרח אמריקני, הוא הגבר שנפצע באורח בינוני בפיגוע הירי בצהריים (יום ראשון) בחווארה. שטרן הצליח להשיב אש ולפגוע במחבל, שנתקל ככל הנראה במעצור. שטרן, שאשתו ישבה בסמוך אליו ולקתה בחרדה בעקבות הירי, הצליח לטפל בעצמו לפני שהגיעו אנשי ההצלה. הוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם הוא מטופל בחדר הטראומה במצב בינוני. בהמשך נמסר מבית החולים שלא נשקפת סכנה לחייו.
ד"ר ערן רוטמן מבית החולים בילינסון מסר כי מצבו של שטרן "יציב, והוא במצב בינוני. לא נשקפת סכנה לחייו. הפציעה לכשהוא הגיע לכאן הייתה פחות חמורה מאשר בשטח, היה נס גדול כאן. הוא נפגע באזור הראש, אבל הפציעה לא הייתה קשה".
כתוצאה מהירי של הפצוע ושל לוחמי צה"ל שהיו במקום, המחבל נפגע. הוא הצליח להימלט רגלית מהמקום, ובהמשך נתפס על-ידי גששים מחטמ"ר שומרון, שמצאו אותו באחד הבניינים בחוארה. הנשק שבו השתמש, מסוג קרלו, נתפס והוחרם. שמו של המחבל הוא לית נסאר (28), והוא תושב הכפר מאדמא בשומרון.
5 צפייה בגלריה
הפצוע
הפצוע
"גיבור חיל, הדריך אנשים לרגעים האלה". שטרן (משמאל)
5 צפייה בגלריה
הפצוע בבית החולים
הפצוע בבית החולים
הפצוע מגיע לבית החולים
(צילום: יריב כץ)
5 צפייה בגלריה
לית' נסאר
לית' נסאר
לית נסאר, המחבל שביצע את הפיגוע

חבר הכנסת צבי סוכות סיפר: "אני מכיר את הפצוע שנים ארוכות. מדובר בחבר יקר, לוחם מקצוען וקר רוח ברמות הכי גבוהות שיש. אחרי מקבץ ישיר אליו הוא הצליח להשיב אש, לפגוע במחבל ולטפל בעצמו. קרה פה נס". חבריו של הפצוע מספרים שהוא מאמן נשק, "אגדה" לדבריהם, שהתגייר ושירת בעבר במארינס. לדבריהם, הוא אימן אנשים בדיוק לרגעים האלה, והיה חבר בכיתות כוננות.
מצה"ל נמסר כי "מחבל ירה לעבר כלי רכב ישראלי ופגע בשני אזרחים. הפיגוע התרחש בצומת עינבוס בכפר חווארה שבשומרון. לוחמי צה"ל והאזרח שנפגע, ירו לעבר המחבל ופגעו בו, המחבל נמלט. כוחות צה"ל העניקו לפצועים טיפול רפואי ראשוני ובהמשך הם פונו לבית חולים. לאחר מרדף וסריקות במרחב, לוחמי צה"ל איתרו את המחבל הפצוע ועצרו אותו. הלוחמים החרימו את הנשק ששימש את המחבל לביצוע הפיגוע. המחבל הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון".
5 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בחווארה
כוחות צה"ל בחווארה
כוחות צה"ל בחווארה
(צילום: דובר צה"ל)
5 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בחווארה
כוחות צה"ל בחווארה
(צילום: דובר צה"ל)
ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שלו היכרות מוקדמת עם שטרן, סיפר עליו: "הוא יהודי וגיבור חיל, מיומן בנושא הביטחוני ומלמד אותו. הוא נסע עם אשתו בכביש ראשי בחווארה כשמחבל נאלח פתח בירי. הוא לא איבד עשתונות, ולמרות שנפגע בראשו, הוא השיב בירי. התושייה שהוא גילה הצילה את החיים שלו ושל אשתו, מגיע לו צל"ש".
שלמה בלס, גיסו של שטרן שמאושפז בבילינסון, אמר: "היה פה נס גדול. שילוב של סיעתא דשמיא של דוד שתפעל את האירוע באופן ראוי לציון. אנחנו מקווים שהחדשות הרפואיות ימשיכו להיות חיוביות. הוא לוחם מיומן ותפקד בקור רוח ברגע האמת. הוא פעל בנחישות וצריך גם להודות לה'".