נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הלילה (ד') כי בקיץ יהיו מספיק חיסונים לכל האזרחים. "עד סוף יולי יהיו לנו יותר מ-600 מיליון מנות, מספיק בשביל לחסן את כל אמריקנים", אמר ביידן במפגש עם אזרחים ("טאון הול") של רשת CNN במילווקי, שבו השיב על שאלות.
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ארה"ב טאון הול CNN מילווקי
ג'ו ביידן ארה"ב טאון הול CNN מילווקי
"צריך לתת עדיפות למורים בחיסונים". ביידן, הלילה
(צילום: AFP)
ביידן נשאל בעיקר על מגפת הקורונה, וניבא, בזהירות, כי עד חג המולד הבא ארה"ב תחזור לשגרה כמעט מלאה. "עד חג המולד הבא, אני חושב שנהיה במצב שונה מאוד", אמר הנשיא. "בעוד שנה, אני חושב שיהיו פחות אנשים באופן משמעותי שיאלצו לעטות מסכות ולשמור על ריחוק חברתי. אבל אנחנו לא יודעים בוודאות, אז אני לא רוצה להבטיח כאן שום דבר".
הנשיא נשאל גם על התחייבותו לפתוח מחדש את בתי הספר בתוך מאה הימים הראשונים לכהונתו. הוא השיב כי הוא מאמין שילדים רבים, מגני הילדים ועד כיתה ח', יחזרו ללמוד חמישה ימים בשבוע במוסדות החינוך עד סוף מאה ימי הכהונה הראשונים.
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ארה"ב טאון הול CNN מילווקי
ג'ו ביידן ארה"ב טאון הול CNN מילווקי
"נמאס לי לדבר על טראמפ". ביידן
(צילום: AP)
"אלה הכיתות הכי נחוצות מבחינת ההשפעה על המשפחות שנאלצות להישאר בבית", אמר ביידן. הוא הוסיף כי "צריך לתת עדיפות למורים בחיסונים", אך לא אמר אם הוא חושב שזו צריכה להיות דרישה לפני שהם יחזרו ללמד בכיתות.
ביידן עשה כמיטב יכולתו להימנע מלדבר ישירות על קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ. כאשר נשאל על משפט ההדחה שהסתיים בזיכוי טראמפ, השיב: "במשך ארבע שנים, כל מה שהיה בחדשות זה טראמפ. בארבע השנים הבאות אני רוצה לוודא שכל החדשות יעסקו בעם האמריקני. נמאס לי לדבר על טראמפ".
הנשיא נשאל על חייו בבית הלבן, וסיפר בבדיחות כי בכל בוקר "אני מתעורר, מסתכל על ג'יל ותוהה 'איפה אנחנו לעזאזל?'". ביידן אמר שהבית הלבן הוא כמו "כלוב מזהב". "אני מוצא את עצמי מאוד מודע לעצמי. אני לא רגיל לזה שמישהו מגיש לי את המעיל שלי", הוא אמר והוסיף: "לא רציתי להיות נשיא כדי לגור בבית הלבן".