1 צפייה בגלריה
רעיית הנשיא הרצוג, מיכל. וולודימיר זלנסקי ורעייתו אולנה
רעיית הנשיא הרצוג, מיכל. וולודימיר זלנסקי ורעייתו אולנה
רעיית הנשיא הרצוג, מיכל. וולודימיר זלנסקי ורעייתו אולנה
(צילום: זיו קורן, רויטרס)
הגברת הראשונה של אוקראינה, אולנה זלנסקי, תגיע הערב (יום ראשון) לביקור ראשון בישראל, בהזמנתה של אשת הנשיא, מיכל הרצוג. ביקורה של זלנסקי הוא תוצר של שיתוף פעולה שהתקיים בשנה האחרונה לטובת חיזוק המענה הטיפולי בתחום בריאות הנפש והטראומה באוקראינה, וכתוצאה מהקשר שנוצר בין רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג והגברת הראשונה של אוקראינה אולנה זלנסקי בתחומים אלה.
מחר יבקרו זלנסקי והרצוג ביחד בבית החולים לילדים ספרא בשיבא-תל השומר, ולאחר מכן ימשיכו לדיון מקצועי עם הקואליציה הלאומית לטראומה וארגון נט"ל, העוסקים בטיפול בילדים ונפגעי טראומה על רקע לאומי, בהשתתפות נציגים בכירים ממשרד החוץ ומהאיחוד האירופי. אל הביקור תתלווה גם נציגת האיחוד האירופי, קטרינה מטרנובה.
זלנסקי צפוייה לבקר גם את החיילים האוקראינים שעוברים שיקום בישראל - כ-20 לוחמים שישראל התחייבה לשקם ולספק להם פרוטזות, ולאחרונה הובטח גם להגדיל את מספרם. בעבר התבטאה זלנסקי כי אזרחי אוקראינה שואבים השראה מנסיון העבר של מדינת ישראל להתמודד עם מלחמות ואירועים ביטחוניים. "אנחנו לומדים הרבה מישראל בכל מה שנוגע לחוסן", אמרה.
ביוני אשתקד הרצוג סיפרה על הקשר שלה עם אשתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי: "מאז שפרצה המלחמה הצלחנו לשמור על קשר. בשיחה האחרונה שלנו היא ביקשה להודות על העזרה - הקמת בית חולים שדה ישראלי על אדמת אוקראינה הייתה דבר מאוד משמעותי. הם מעידים שהשפה שהכי נשמעת בגבולות היא עברית".