צעירה שישבה בחוף טרומפלדור בתל אביב עם בן זוגה כשלצידם עשרות שחיינים, גולשים ועוברי אורח שביצעו פעילות ספורטיבית על החוף, עוכבה אתמול בצהריים (שישי) על ידי שוטר לאחר שהבחין כי היא יושבת ללא מסכה על פניה. במסגרת תקנות הסגר חל איסור על שהייה בחופי הים, מלבד למי שמבצעים פעילות ספורטיבית במים או על החוף. במשטרה אמרו כי השוטר החליט לעצור אותה מכיוון שסירבה להזדהות והתחילה לצעוד לכיוון ביתה.
בתיעוד שצילמו שוהים בחוף נראית הצעירה מתחננת בבכי לשוטר שישחרר את האזיקים, אומרת "זה כואב לי", ומבקשת שיאפשר לה ללבוש חולצה. אחד האנשים בחוף ניסה לשכנע את השוטר לשחרר את הצעירה, אך הוא לא הצליח והיא נלקחה מהמקום ברכב המשטרה.
1 צפייה בגלריה
שוטרים עוצרים אישה בחוף גורדון מעצר תל אביב
שוטרים עוצרים אישה בחוף גורדון מעצר תל אביב
"זה כואב לי". מתוך תיעוד המעצר
(צילום: התל אביבים הצעירים )
"החוף היה מלא באנשים", ספרה אחת הגולשות על החוף, "כרזו לאנשים לצאת מהמים כי לפי התקנות אסור להיות בחוף, אז שוטר ופקח ניגשו אליה והיא ניסתה להתחמק. אחר כך השוטר הגיע אליה, דחף אותה די חזק וכשהיא המשיכה ללכת הוא אזק אותה. הייתה תחושה שהשוטר והפקח פשוט מצאו קורבן מבין כל האנשים שהיו במקום".
גילי, שישב גם הוא בחוף, אמר ל-ynet: "בחורה צעירה הולכת לשבת בים בסוף השבוע ומחליטים לעצור אותה. לאן הגענו? בזה המשטרה מתעסקת? בשטויות. יש הפרה של תקנות כל כך משמעותיות מאשר להיטפל למישהי שיושבת לבדה ולא מסכנת אף אחד. נבחרי ציבור מפרים תקנות על ימין ועל שמאל, יש החלטות כל כך מטופשות ויש חוסר אמון בתקנות, אז השוטרים היו יכולים להפעיל שיקול דעת ולעזוב אותה לנפשה. למה הם היו צריכים להיות חכמים על בחורה אחת?".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בתיעוד חלקי במיוחד של פעולת אכיפה שבוצעה כחוק, ללא מה שקדם לה והוביל אליה. הכל החל כשפקח ושוטר הבחינו בצעירה השוהה בחוף הים בניגוד לתקנות, ובנוסף כשהיא ללא מסכה על פניה. הצעירה סירבה להזדהות שוב ושוב כשעוכבה חרף בקשותיהם, וניסתה ללכת מהמקום בניסיון להכשיל את האכיפה במכוון. משאזהרות השוטר לא הואילו, הוא נאלץ לעצור אותה בגין התנהגותה הפסולה לצורך זיהוי והשלמת האכיפה.
"רק כשנעצרה האישה היא הסכימה להזדהות. אז נרשם לה דו"ח כחוק בגין ההפרות שביצעה, והיא שוחררה לדרכה לאחר שהתנצלה על מעשיה. צר לנו שיש מי שבוחר להפר את החוק ובמקום לשאת בתוצאות מעשיו, מתעלם מהוראות השוטרים במכוון ומנסה להכשיל את האכיפה המבוצעת כחוק בכל הארץ למען בריאות הציבור", לשון תגובת המשטרה.
פורסם לראשונה: 18:52, 09.10.20