4 צפייה בגלריה
עמוס גבעול
עמוס גבעול
עמוס גבעול
(צילום: יאיר שגיא)
עמוס גבעול, בן 64 מתל אביב, הוא אחד הטייסים שנהרגו בתאונת המסוק אתמול (שבת), בשדות החקלאיים שליד מושב כפר יחזקאל בעמק יזרעאל. הטייס השני, בשנות השישים לחייו, נקבר בסביון. שמו של הטייס השני טרם פורסם.
גבעול עבד כטייס מסוקים בחברת "עדן תעופה". את הקריירה שלו בשמיים החל גבעול כטייס בחייל האוויר הישראלי וכטייס מסוק קרב מסוג "קוברה". בגיל 57 פרש משירות פעיל בצבא.
בני משפחתו אמרו היום כי "משחר ילדותו הוא חלם להיות טייס. הוא היה אדם מיוחד במינו, טייס מקצוען ישר כסרגל ופרפקציוניסט. פטריוט אמיתי שהקדיש את מרבית שנות חייו להגנה על המולדת ועסק רבות בפיתוח אמצעי לחימה". לדבריהם, "משנאלץ לעזוב את חיל האוויר מפאת גילו המשיך לטוס כטייס אזרחי ונהנה מנופיה היפים של ארצו האהובה. הוא היה צעיר לנצח".
4 צפייה בגלריה
עמוס גבעול
עמוס גבעול
גבעול (משמאל) עם חברו אילן פרנק, יממה לפני ההתרסקות
(צילום: יאיר שגיא)

אילן פרנק, הטייס הראשי של "עדן תעופה", הכיר את גבעול מזמן שירותם הצבאי בטייסות המסוקים של חיל האוויר. לאחר שנים של הפסקה, הצטלבו דרכם של השניים מחדש ב"עדן תעופה", פרנק כטייס הראשי וגבעול כטייס בחברה. "מאוד אהבתי את האיש", אמר פרנק ל-ynet. "עמוס היה אדם פיקח מאוד עם חוש הומור מפותח שהיה כיף לדבר איתו על הכול. הוא היה בעל ידע נרחב בתחומים רבים ומגוונים, וטייס מקצועי ביותר".
אחותו של גבעול ניסתה להתקשר אליו אחרי התאונה אולם לא הצליחה להשיגו: "ב-11:00 לפני הצהריים אתמול הוא עשה סיבובים מעל הבית של המשפחה בעין חרוד מאוחד והוא צילם לנו את העמק, כך שידענו שהוא פה", סיפרה קרובת משפחתו של גבעול. "רק אחר כך הבנו שהטרגדיה היא אצלנו. עמוס טס הרבה באזור שלנו, הוא היה טייס בחיל האוויר. אתמול היינו אמורים לחגוג כל המשפחה יום הולדת 90 לאמו של עמוס, חנה".
בשנים האחרונות ליווה עמוס כטייס ראשי פרויקט צילום אוויר של הצלם ישראל ברדוגו שנערך לזכרו של צבי פז, טייס מסוקים שהתרסק בשנת 2004. "עמוס היה מקצוען חסר פשרות, והרצון שלו לטוס הדביק את כולנו", סיפר ברדוגו. "הוא יכול לזרוק אותנו מהמיטה בשביל לתפוס מהאוויר שיטפונות בנחלים, שלג ראשון, או סתם עדר גמלים שזיהה במדבר יהודה.
"הוא ליווה אותנו בפרויקטים בעולם אבל בעיקר אהב לטוס בישראל. כשקיבלתי הודעה על האסון, כתבתי לו מיד. כשנקפו הדקות והוא לא הגיב הבנו שזה הגיע אלינו. הלב נשבר".
4 צפייה בגלריה
עמוס גבעול
עמוס גבעול
עמוס גבעול לצד מסוק מדגם דומה לזה שבו התרסק
(צילום: ישראל ברדוגו)
4 צפייה בגלריה
התרסקות מסוק באזור כפר יחזקאל בצפון, סמוך לעפולה
התרסקות מסוק באזור כפר יחזקאל בצפון, סמוך לעפולה
זירת ההתרסקות, אתמול
( צילום: דוברות המשטרה)
גבעול המריא אתמול יחד עם חברו, בעל המסוק ממרכז הארץ, ממנחת ראשון לציון לטיסת פנאי פרטית במסוק רובינסון R44 שנרכש בשנה האחרונה. השניים רצו לנצל את מזג האוויר, והגיעו לרמת הגולן, שם גם הספיקו להצטלם לצד המסוק שנחת על הקרקע. בדרכם חזרה אל מרכז הארץ התרסקו מסיבה שעדיין נחקרת.
אחת ההערכות היא שהמסוק פגע בכבל חשמל, דבר שהוביל להתרסקות הקטלנית בשטח החקלאי בעמק יזרעאל. צוותים של חוקר התאונות הראשי במשרד התחבורה פתחו בחקירה.