יותר משנה אחרי הלינץ' בעכו במור ג'נאשווילי, הותר לפרסום הבוקר (רביעי) כי שב"כ והמשטרה עצרו באחרונה שני חשודים נוספים בגין מעורבותם בתקיפתו והכאתו של ג'נאשווילי, במהלך העימותים בערים המעורבות בתקופת מבצע "שומר החומות".
שני החשודים הנוספים שנעצרו באחרונה הם היסאם עווד (31) וסלאח מג'יד (28). העצורים האלה מצטרפים לשני תושבי עכו, קוסאי עבאס ואדהם בשיר, שנעצרו ונחקרו כבר במאי 2021 ונגדם אף הוגשו כתבי אישום בגין מעורבתם בתקיפת ג'נאשווילי. באחרונה הוגשו כתבי אישום נוספים נגד שלושה מעורבים בלינץ' - תושבי עכו ראני פיראן (27), מוחמד חמאד (25) ואיימן זלפי (28).
"נציגים של שב"כ הגיעו אליי הביתה וסיפרו לי שלקחו את המקרה שלי ממש באופן אישי. הם הדגישו שזה לא סוף פסוק מבחינתם והם ימשיכו לעבוד עד אשר ישימו את ידם על כל המחבלים שפגעו בי רק בשל היותי יהודי", סיפר ג'נאשווילי ל-ynet. "אמרתי להם שאני מאוד מתרגש ומברך אותם. בזכות אנשי השב"כ והמשטרה חוזרת לי התקווה. עד עכשיו הרגשתי שהדם שלי הפקר והתקשיתי להאמין איך במדינה שלנו יהודים לא יכולים להסתובב חופשי. הם תקפו אותי וזיהו אותי רק בכלל דגל ישראל שהיה לי באוטו, ואם נפחד להניף את הדגל שלנו, אז איפה המדינה שלנו?".
2 צפייה בגלריה
מור גנאשווילי
מור גנאשווילי
מור ג'נאשווילי
(צילום: נחום סגל)
2 צפייה בגלריה
החשודים שנעצרו בחשד למעורבות בלינץ' במור ג'נאשווילי  בעכו
החשודים שנעצרו בחשד למעורבות בלינץ' במור ג'נאשווילי  בעכו
השבעה שנעצרו והואשמו בחלקם במעורבות בלינץ'
( צילום: תקשורת שב"כ )
עו"ד חיים בלייכר, שמייצג את מור ג'נאשווילי מטעם ארגון חוננו, מסר כי "אנו מברכים את השב"כ המשטרה והפרקליטות על המשך המצוד אחר המחבלים שביצעו את הלינץ' האכזרי במור גם שנה אחרי. אנו מצידנו נגיע עם נפגעי העבירה לדיונים ונדרוש מיצוי דין מלא עם המחבלים כדי להבטיח כמה שניתן את הרתעת פעילי ופעילות הטרור".
ג'נאשווילי, נסע ברכבו בעכו בימי המבצע וספג מטח אבנים מצד עשרות ערבים רעולי פנים. הוא איבד שליטה, נתקע בחומה - וספג מכות עד שאיבד את הכרתו. הלינץ' הופסק רק לאחר שהגיע למקום איש דת מוסלמי, שדרש מהמתפרעים הערבים לחדול.