הרצח הכפול של פואד נסר אללא בן ה-33 ומוחמד סעיד ערביד בן ה-13 בטיילת בכפר קרע הוא עוד קו אדום שנחצה במסגרת הפשיעה בחברה הערבית. לפי קרוב משפחה, הרוצחים שמו להם ליעד את הרכב שבו נסעו השניים - מבלי להבחין מי בו. לדברי קרוב המשפחה ולדברי שכנים שמתגוררים במקום, הרוצחים עקבו אחרי הרכב באמצעות רחפן.
מניין הנרצחים בחברה הערבית מאז תחילת השנה עומד על 168 - מספר דמים בלתי נתפס וחסר תקדים בכל הנוגע לפשיעה בחברה הערבית. חודש אוגוסט היה המדמם ביותר בחברה הערבית, עם 27 נרצחים - ואמש נפתח ספטמבר עם שני נרצחים נוספים.
3 צפייה בגלריה
פואד נסר אללא, מוחמד סעיד ערביד, וזירת האירוע
פואד נסר אללא, מוחמד סעיד ערביד, וזירת האירוע
הגיס פואד, הרכב שהידרדר והנער מוחמד בן ה-13
( צילום: דוברות המשטרה )
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בטיילת חוארנה בכפר קרע
זירת הירי בטיילת חוארנה בכפר קרע
זירת הירי בטיילת חוארנה בכפר קרע
3 צפייה בגלריה
הרכב בו נסעו הגברים שנורו בכפר קרע
הרכב בו נסעו הגברים שנורו בכפר קרע
הרכב שבו נסעו פואד ומוחמד
(צילום: דוברות המשטרה)
קרוב משפחתם של מוחמד ופואד שנרצחו סיפר כי במשפחה חוששים מהסכסוך שכבר גבה את חייו של בן הדוד של מוחמד - ליית ערביד לפני חודש - והביא לפציעתו של אביו. אותו סכסוך, לפי המשטרה, הוא גם הרקע לרצח השניים אמש. "כמעט חודשיים אנחנו לא יוצאים מהבית בגלל הסכסוך והסכנה שנשקפת לחיינו. אתמול הגיע פואד לבקר וביקש לצאת עם מוחמד לקנות אוכל", הוא אמר. "הם הגיעו למסעדה, הזמינו אוכל והלכו לסיבוב עד שיכינו את הארוחה. כשהסתובבו ברכב התחילו לירות לעברם ואז הם ברחו. הירי המשיך עד שרצחו אותם".
לדברי קרוב המשפחה, "היורים לא ידעו מי נמצא ברכב. הם ראו רכב שיצא מהבית, ובגלל זה רצחו את מי שנמצא בתוכו. שניהם נפגעו מכמה כדורים. האווירה מזעזעת. אנחנו לא יודעים מתי יפסיקו החיסולים. נער בן 13 וגיסו נרצחו - ואנחנו לא יודעים מי הבא בתור".
דקות לאחר הרצח, אותר בכפר קרע רכב בוער, שעל פי החשד שימש את המתנקשים. הירי התרחש קרוב לשעה 21:00. הרכב שבו נסעו השניים הידרדר לצד הכביש, וצוות מד"א שהוזעק לזירה קבע את מותם במקום. שוטרי תחנת עירון החלו באיסוף ראיות וממצאים מהזירה במסגרת החקירה שנפתחה.