2 צפייה בגלריה
נרצחים בחברה הערבית
נרצחים בחברה הערבית
40 מתוך 67 הנרצחים בחברה הערבית בשנה האחרונה
67 בני אדם נרצחו בחברה הערבית מתחילת השנה, והאזרחים, שממשיכים לסבול מאירועי אלימות ופשיעה תכופים, דורשים למגר את התופעה שנמשכת כבר שנים. אל מול דרישות אלה, המשטרה הודיעה כי היא ממשיכה במבצע "מסלול בטוח", שנועד לגדוע את מחוללי הפשיעה בחברה הערבית. במשטרה טענו כי "המבצע רושם הצלחות גדולות בטיפול בפשיעה ברחוב הערבי", למרות מספר הנרצחים הגבוה מתחילת השנה.
עשרה חודשים לתוך המבצע, כך לפי הנתונים, המשטרה סיכלה 39 חיסולים בחברה הערבית, בהם ניסיון רצח של נערה בת 14 מהדרום על ידי בני משפחתה, שהתכוונו לרצוח אותה כי לא היו מרוצים מאורח החיים שלה.

מתוך 1,099 יעדים שהוגדרו על ידי המשטרה כמחוללי פשיעה ברחוב הערבי, עד כה נעצרו 2,083 חשודים, והוגשו כתבי אישום נגד 349 מהם שהוגדרו כ"מחוללי פשיעה מרכזיים". בנוסף, נתפסו 381 רכבי יוקרה ו-595 אמצעי לחימה, בהם רובים ואקדחים, וכן חולטו 270 מיליון שקלים. המשטרה סיכלה גם 18 הברחות נשק בגבולות המדינה, בשיתוף עם צה"ל ושב"כ, שכללו בין היתר 241 אקדחים ו-68 רובים.
למרות הישגי המבצע, יו"ר רע"ם, חבר הכנסת מנסור עבאס, הביע לפני כמה שבועות תסכול מרמת הפשיעה ברחוב הערבי: "עוד רצח, ועוד רצח! שלטון החוק הובס לטובת שלטון ארגוני הפשע. זה מחדל מתמשך של 15 שנים". בד בבד, אזרחים ערבים הדהדו את דבריו, אך הביעו תמיכה בפעילות המשטרה.
2 צפייה בגלריה
סאיד זיד
סאיד זיד
סאיד זיד. נרצח אתמול בכפר קרע, כחודש לאחר חתונתו
אישה מהצפון אמרה: "אי אפשר להמשיך ולחיות עם המצב הזה. זה טוב מאוד שהמשטרה פועלת כדי לתפוס את העבריינים ולנקות את החברה הערבית מהנשק הלא חוקי, אבל זה לא מספיק. הרציחות לא נפסקות והסבל נמשך". בעל עסק מאזור ואדי ערה העיד כי "קיבלתי אישית איומים מאנשים שרצו שאשלם להם פרוטקשן ולא הסכמתי. אני בעד שהמשטרה תיכנס בכל הפושעים האלה, מקומם בכלא".
אתמול בבוקר נורה למוות בכפר קרע סאיד זיד, צעיר בן 22. הוא פתח את דלת ביתו ותכנן לצאת לעבודה, אך נורה לעיני אשתו, ומותו נקבע במקום על ידי צוות מד"א. הרוצח אף ביצע וידוא הריגה בקורבן לפני שנמלט מהזירה, וכל זאת כאמור לעיני אשתו של זיד - שנישאה לו רק לפני כחודש.

"זה המצב שאנחנו הגענו אליו", אמר הבוקר שייח זיד מוחמד, אביה של אלמנתו של הנרצח, בריאיון לאולפן ynet. "מדובר בבחור שאין הרבה אנשים כאלה. סאיד בשביל הוא חבר. כששמענו שמת זה היה מוזר, לא האמנו. לא היו לו אויבים, אף פעם הוא לא נכנס אפילו לוויכוח עם אף אחד. לעולם לא היה סכסוך במשפחה, שום כתם, כלום. אני אישית לא יודע מה קרה. לא היה שום איום".
"מאז שהוא נרצח הבת שלי כמו גופה, לא מתפקדת ולא מדברת", המשיך זיד מוחמד. "אני מנסה לדבר איתה, אבל היא לא מדברת. היא לא מצליחה לעכל את מה קרה. כל כמה שעות היא פותחת את העיניים וצורחת, ועוד פעם נרדמת. למשטרה יש חלק גדול במה שקורה בחברה הערבית. איפה היא? מה היא עושה? למה היא לא עובדת בצורה יותר רצינית? מי יכול לטפל בזה, אני? אני יכול לטפל בזה?".
מהמשטרה נמסר: "פיזור הכנסת לא פגע בעבודת המשטרה. הפעילות למיגור הפשיעה בחברה הערבית נמשכת ולא מושפעת מגורמים פוליטיים או אחרים".