שר החוץ גדעון סער שוחח עם הנשיא הנבחר של קולומביה אבלרדו דה לה אספרייה, "ידיד אמת של העם היהודי ומדינת ישראל", כלשונו. "בירכתי אותו על ניצחונו החשוב בבחירות, שיוצר תקווה ואפשרות לעתיד טוב לקולומביה ואזרחיה". דה לה אספרייה השיב לסער ברשת X: "תודה לך חברי היקר, קולומביה תשקם ותחזר את יחסיה עם מדינת ישראל כפי שלא היו בעבר. ישראל יכולה לסמוך על קולומביה כחברה וכבעלת ברית נאמנה".