בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשך היום (שני) משפטו של בנימין נתניהו. הדיון היום עסק בתיק 1000, "תיק המתנות", בו נאשם ראש הממשלה במרמה והפרת אמונים. היום העיד בבית המשפט הנהג לשעבר של שרה נתניהו, ויקטור סרגה, ועד נוסף, צבי נטע. סרגה סיפר על עבודתו עם אשת ראש הממשלה, והעיד על קבלת ארגזי שמפניות עבורה במעון בבלפור, מעובדיו של איש העסקים המיליארדר ארנון מילצ'ן - שלפי האישום סיפק טובות הנאה לנתניהו.
"בין 2006 ל-2013 עבדתי בבית ראש הממשלה, תחילה בבית ברחוב עזה, ואחר כך בבלפור. באופן פרטי הועסקתי במשך שנה וקצת. הייתי עושה נסיעות לצרכים של הבית - מכבסה, ומסיע את הגברת לאן שהיא צריכה", סיפר סרגה בעדותו בבית המשפט.
2 צפייה בגלריה
ויקטור סרגה
ויקטור סרגה
"השמפניות היו מיועדות לגברת". סרגה בבית המשפט, היום
(צילום: גלעד מורג)
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו שרה נתניהו וארנון מילצ'ן
בנימין נתניהו שרה נתניהו וארנון מילצ'ן
הזוג נתניהו וארנון מילצ'ן
(צילום: GettyImages, , רויטרס, AFP)
סרגה נשאל אם התבקש לאסוף בקבוקי שתייה בבלפור, ואמר: "פעם ביקשו ממני לצאת החוצה. הנהג הגיע והכנסתי הביתה. אמרו: 'הנהג יונתן בחוץ' (יונתן חסון היה הנהג של מילצ'ן). לפעמים לקחתי שני ארגזים, לפעמים שלושה, והכנסתי הביתה. ראיתי בשיקוף את התכולה. לפעמים היו בקבוקי שתייה, אני חושב שמפנייה. צבע ורוד. היו לפחות שני מקרים, ויכול להיות יותר".
סרגה סיפר כי בכמה הזדמנויות הוא נפגש עם אנשיו של מילצ'ן מחוץ לבלפור. הוא נפגש עם הנהג חסון בשכונת רמות בירושלים, ובמבשרת ציון. "הוא הוציא 3-2 ארגזים, והביא לי אותם לרכב", אמר בעדותו. "פעם נאלצתי לנסוע לבית ינאי (שם נמצא ביתו של מילצ'ן), לבחורה בשם הדס קליין (העוזרת של מילצ'ן). התקשרתי אליה, היא יצאה החוצה והביאה לי ארגזים". עוד אמר: "השמפניות היו מיועדות לגברת. המזכירות היו אומרות 'הגברת ביקשה שתביא'".
"אני חושב שראיתי את מילצ'ן בבלפור פעם או פעמיים", אמר סרגה, וציין שהוא היה "עם הבוס והבוסית" (הזוג נתניהו). בהמשך סייג את דבריו ואמר שנתניהו "כמעט בטוח" היה שם. בחקירה הנגדית חקר אותו עו"ד עמית חדד. סרגה אישר שלא זכר מתנות מעבר לשמפניות, מלבד מקרה שהעביר שקית של בשמים מבית מלון. "לראש הממשלה לא הבאתי מתנות. לא ראיתי סיגרים".
חדד, יחד עם עו"ד ישראל וולנרמן מצוות ההגנה של נתניהו, עימתו את סרגה על כך שלא סיפר במשטרה על קבלת המשקאות בשכונת רמות. "באותו רגע לא זכרתי", השיב. חדד: "גם חסון לא סיפר את זה". סרגה ענה: "בוודאות, אני חושב. זכורה לי תמונה כזו". חדד שאל על צבע הארגזים: "הדס אמרה ורוד, אבל אתה אמרת צבע חום-אפור". סרגה השיב: "יכול להיות. אולי בשבילך זה אפור, לי זה חום. יש על הבקבוקים מדבקה ורודה".

תיק 2000: העדות של עובדי ynet "לא רלוונטית"

בדיון בבית המשפט גם התקבלה החלטה בתיק 2000, שעוסק בשיחות של נתניהו ובעלי "ידיעות אחרונות" נוני מוזס. השופטים החליטו לבטל את עדותם של רן רימון ואביטל להב, שעבדו ב-ynet בתקופה הרלוונטית. עדותם בוטלה בעקבות בקשת הסנגוריות של מוזס, עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב-סבאג, שטענו שעדותם אינה רלוונטית. עו"ד אלון גילדין, התובע בתיק, התעקש שהם יעידו על רקע "כתבת בנט" שפורסמה באתר ב-2014, לאחר פגישה בין מוזס לנתניהו. "להראות מה התיקון שנעשה, שהוא חריג, ולהראות מה קרה שאליו מתייחס מוזס בחקירות".
עו"ד איריס ניב-סבאג השיבה: "בשימוע הלכו וחקרו את הדבר ואת העדים, ביררו, והבאנו ראיות בשימוע שהפריכו את טענת החריגות ולכן הטענה הזו ירדה מהאישום. מוזס שלל מעורבות בכתבה. העורך טיפנבורן שלל מעורבות של מוזס והסביר את התנהלותו ושהיה מעורב". הסנגוריות טענו בנוסף כי "האירוע אינו נזכר באישום ואין טענה בדבר פעולה בפועל של השפעה של תכנים בעקבות שיחות".