מטח ראשון למרכז הארץ מיום שישי, ונזק כבד בפגיעה ישירה בחולון: רוב הרקטות ששוגרו ב-12:00 בצהריים מרצועת עזה למרכז הארץ יורטו על ידי כיפת ברזל, אבל אחת מהן התפוצצה בחולון וגרמה לנזק כבד.


3 צפייה בגלריה
זירת הנפילה בחולון
זירת הנפילה בחולון
זירת הנפילה בחולון
(צילום: יריב כץ)
גבר כבן 45 נפצע באורח קל עד בינוני מפגיעת רסיס ברגלו. בור נפער בכביש שבו פגעה הרקטה, מכוניות נהרסו וחלונות נופצו בבית סמוך.
חבלני המשטרה של מחוז תל אביב ושוטרים בודדו את זירת הנפילה והחלו בסריקות אחר שרידים נוספים. במקביל, רסיסי יירוט נפלו גם בכמה מוקדים בראשון לציון, בין היתר בסופרמרקט.
פרמדיק מד"א אלעד סלמה וחובש רפואת חירום במד"א ליאור הראל סיפרו על הפגיעה הישירה בחולון: "הגענו למקום במהירות עם כוחות גדולים וראינו הרס רב. גבר כבן 45 התהלך ברחוב כשהוא בהכרה וסובל מפציעה ברגלו מרסיסים. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קל עד בינוני".
3 צפייה בגלריה
נפילת רקטה בחולון
נפילת רקטה בחולון
מכוניות נחרבו, בור נפער בכביש
(צילום: מיקאל בוזגלו)
3 צפייה בגלריה
נפילת רקטה בחולון
נפילת רקטה בחולון
נפילת רקטה בחולון
(צילום: מיקאל בוזגלו)
הכותרת
מה למדנו מחודשיים של מלחמה? | נחום ברנע
22:27

ראש העיר חולון מוטי ששון אמר: "אנחנו בחנוכה, וזה נס שהטיל נפל בכביש ולא פגע בבניין ושרק אדם אחד נפגע. זה גם אומר שהתושבים שומרים על הנחיות פיקוד העורף הכי מוגן שיש. אז צריך לשמור על הוראות פיקוד העורף, זה מציל חיים".
יוני רוזנברגר גר סמוך למקום הנפילה, וסיפר כי רץ לממ"ד ברגע שהופעלה האזעקה, ולאחר מכן שמע את רגע הנפילה. "שמעתי בום מאוד רציני, ניפוץ של שמשות ניפוץ של תמונות בבית, ומעבר לזה יצאתי אחרי כמה דקות ראיתי אוטו שרוף ובור שנפער בכביש", אמר רוזנברגר.
תומר לחיאני שגר גם הוא בבניין סמוך למקום הנפילה, סיפר כי שמעו מהממ"ד את נפילת הרקטה. לדבריו, "היה ממש פיצוץ, שמענו שדברים נשברו, גם הדלת נפתחה מההדף ואז סגרנו אותה. נשארנו כמה דקות, אחר-כך יצאנו וראינו את הבית ככה. יצאנו וראינו שכל הרחוב יוצא החוצה, כל מי שגר פה יצא כדי לראות מה קורה. זה ממש נס, אלוהים שומר עלינו".