מאז צאת השבת הרבו חברי כנסת מעוצמה יהודית לתקוף את היועצת המשפטית לממשלה גלי-בהרב מיארה, שלטענתם התמהמה עם האישור לאטום את בתי המחבלים שביצעו את פיגועי הירי בירושלים. בכיר במערכת המשפט השיב להם ואמר כי "כל הדברים ייעשו באופן שיעלה בקנה אחד עם המשפט הבינלאומי, כדי למנוע תביעות נגד ישראל". אלא שגם זה לא שכנע אותם.

2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר וגלי בהרב מיארה
איתמר בן גביר וגלי בהרב מיארה
הביקורת על היועמ"שית מצד עוצמה יהודית נמשכת. בן גביר ובהרב-מיארה
(צילום: גיל נחושתן, שלו שלום)
חבר הכנסת יצחק קרויזר, ממפלגתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר הבוקר בריאיון ל-ynet radio: "אנחנו במלחמה, ואם התוצאה תהיה שחייל משוחרר לא יוכל לטוס לכמה מדינות בעולם שכועסות על עצם קיומנו, אז יש מחיר, וזה מחיר סביר. לא נצליח לשנות גם את דעת העולם כרגע לצדקת הדרך שלנו".
לבסוף, נזכיר, היועצת המשפטית אישרה את המהלך, ובית המחבל שביצע את הפיגוע סמוך לבית כנסת בשכונת נווה יעקב נאטם - וכך הוחלט שייעשה גם לבית המחבל בן ה-13 שביצע את פיגוע הירי בעיר דוד שבו נפצעו קצין צנחנים ואביו. עם זאת, הטענות נגד היועמ"שית נמשכו: "לקח לה אם אני לא טועה 14 שעות להגיב. היועצת המשפטית נמרחה עם הזמן שלה, אבל גם עם הזמן שלקח לה להחזיר תשובה לראשי מערכת הביטחון כבר נעשו מעשים".
2 צפייה בגלריה
בחירות 2019 סבב ב' רשימה עוצמה יהודית מפלגה+יצחק קרויזר
בחירות 2019 סבב ב' רשימה עוצמה יהודית מפלגה+יצחק קרויזר
"חיילים לא יוכלו לטוס? מחיר סביר". ח"כ יצחק קרויזר
הוא הצהיר: "משפחה שיצא ממנה מחבל תסבול, תגורש והמחבל, אנחנו נדרוש שהוא יוצא להורג והמשפחה וביתו ייהרס". כשנשאל על התשתיות המשפטיות לצעדים השיב: "אנחנו עובדים על זה. אנחנו הגענו עם כלים, סיימנו להעביר ביקורת. לקחנו את התפקידים הקשים ביותר בממשלה".
- אתם מעריכים שעד סוף הקדנציה הזאת יהיה עונש מוות למחבלים בישראל? "אני מאוד מקווה, בוודאי. אנחנו דרשנו את זה. אני מבין שיש לנו חילוקי דעות גם עם החברות שלנו בממשלה בנושא. החלטות של השר מתקבלות לאחר היוועצות עם כל גורמי מערכת הביטחון, שב"כ, צה"ל, ראש הממשלה כמובן, ולכלל השיקולים, גם המשפטיים ילקחו".
הוא חזר להעביר ביקורת על מערכת המשפט, וגלגל אחריות לכיוונה: "יש לנו אג'נדה מאוד מאוד ברורה, לא ציפינו שנגיע לממשלה ותוך יומיים נצליח לנווט אותה לאן שאנחנו רוצים שהיא תהיה. לנווט את הספינה העצומה הזו של מדינת ישראל עם מערכת המשפט שבתוכה זה דבר שלוקח זמן".

התגובות על הריאיון לא איחרו לבוא, חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו אמר: "איזה כיף בקואליציה שפוטרת מגיוס את מי שהיא רוצה ומסכימה שמי שמשרת גם יישלם מחירים על המהפכה המשטרית שהם מובילים. תתחילו מלגייס את כולם ואחר כך תדברו על המחיר שחיילים צריכים לשלם".
גם מנכ"לית דרכנו, חברת הכנסת לשעבר רחל עזריה, שמובילה את קמפיין "בג"ץ שכפ"ץ" אמרה: "האמת מתגלה - בלי בג"ץ חיילי צה"ל לא יוכלו לצאת מהארץ. הדברים מצביעים על הסכנה הגדולה הגלומה במהלך להחלשת המערכת המשפטית, כל אזרח בישראל צריך להיות מודאג מהממשלה חסרת האחריות הזאת".
חבר הכנסת מאיר כהן מיש עתיד התראיין הבוקר לאולפן ynet והתייחס להאשמות חברי עוצמה יהודית נגד היועמ"שית. "אני מציע להם להבין שהבחירות נגמרו, שיפסיקו עם הקמפיין בחירות שלהם ויתחילו לעבוד, שישתקו קצת. שיפסיקו לחפש אשמים אחרים ולדבר על היועמ"שית, שיתחילו לעשות כבר משהו".
כהן, שהיה חבר בממשלת בנט-לפיד, טען: "אם באים ליועצת המשפטית ומנמקים בצורה מובנת ומסודרת, היא תיתן אישור מהר מאוד לצעדים. שר לביטחון לאומי לא צריך להגיע מיוזע ובפאניקה לזירת פיגוע ולהצטרף לכל אחד שצועק 'מוות למחבלים'. שר צריך להגיע ולהרגיע. אנחנו חלילה לא רוצים שמישהו יכשל, רוצים שיפתרו את בעיית הטרור, אבל צריך לעשות את העבודה בשקט ולא לחפש אשמים, קמפיין הבחירות נגמר".

מנגד, שר המורשת עמיחי אליהו, שהתראיין אף הוא לאולפן ynet אמר: "ליועמ"שית יש מקרים שהיא לא מייעצת, היא שמה מקלות בגלגלים. שהיא מחליטה על זה שנתניהו יצא לנבצרות (טענות אותן הכחישה) זה פחות ייעוץ ופחות מקצועי".
- מי שמונע את גירוש משפחות המחבלים ואת הפקדות הכספים זה היועמ"שית?
"חד וחלק. אנחנו רוצים למנוע אפילו את הטבות ביטוח הלאומי שהמשפחות הללו מקבלות. אנחנו הממשלה ואתם אמורים לעזור לנו ליישם את זה. מה שקורה היום זה שהיועמ"שים תופסים לעצמם את הפריבילגיה להחליט איזה ערכים הם מקדמים ואנחנו אומרים להם - תרפו".
לדבריו, "היועמ"שים מתנגדים שנחוקק חוק. שאנחנו באים לחוקק חוק עומדים נציגי היועמ"שית ואומרים לנו 'אל תחוקקו חוק שהוא לא חוקי'. אנחנו אומרים להם מי שמכם? אתם חורגים מהסמכות שניתנה לכם על פי חוק. אתם מנסים לספח סמכויות שלא ניתנו לכם על ידי העם - וזה האיזון המשפטי שאנחנו מנסים להוביל במדינת ישראל ויש פה הרבה היגיון".