2 צפייה בגלריה
ערן אזולאי בהארכת מעצר
ערן אזולאי בהארכת מעצר
נהג לאחר ששתה אלכוהול, ופגע ברוכב אופניים בן 12. אזולאי בבית המשפט, ב-2021
(צילום: מוטי קמחי )
בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (חמישי) את ערן אזולאי בן ה-46 בהמתה בקלות דעת ונהיגה תחת השפעת משקאות משכרים, בשל דריסתו של ברק חורי בן ה-12 מרמת גן שרכב על אופניו בערב יום הכיפורים 2021. בהכרעת הדין, קבע השופט ציון קאפח כי "הנאשם נטל סיכון לא סביר בהינתן כלל הנתונים, הן בשתיית אלכוהול טרם הנהיגה, והן בהתעלמות מהעובדה הידועה גם לו בדבר המוסכמה החברתית של הימצאות רוכבי אופניים על הכביש".
לפי האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, ביום התאונה שתה אזולאי בשעות הצהריים משקאות אלכוהולים ליד בית חברו בעיר מגוריו באר יעקב. לאחר מכן, סמוך לשעה 19:00, הוא נהג ברכבו בכביש 4 לכיוון צפון. נוכח כניסת יום הכיפורים, תנועת הרכבים בכביש הייתה מועטה ואיטית, אך סמוך לגבעת שמואל, נכנס חורי לנתיב הנסיעה של אזולאי עם אופניו.
במהלך רכיבתו, עצר חורי על מנת לשאול עוברת אורח לכיוון נסיעתו. בשלב זה הגיע אזולאי, ופגע בילד בעוצמה עם חזית רכבו. כתוצאה מהתאונה, חורי פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב אנוש, אולם הצוותים הרפואיים נאלצו לקבוע את מותו בבית החולים.

2 צפייה בגלריה
ברק חורי שנהרג בתאונת דרכים בכיפור
ברק חורי שנהרג בתאונת דרכים בכיפור
"שום עונש שבעולם לא יכפר על הפגיעה". ברק חורי
(באדיבות המשפחה)
השופט קאפח ציין היום כי אזולאי נהג "בנהיגה 'עיוורת' על הכביש". באחד מדיוני הארכת המעצר הקודמים של אזולאי, אמר התובע המשטרתי כי "זוהי הפעם השלישית שהוא אוחז בהגה כשהוא שיכור. מדובר בנהג שאוחז בהגה פעם אחר פעם לאחר שהוא שותה ולא לומד לקח. הפעם התוצאה הייתה טראגית".
ההליך הפלילי נוהל על ידי עו"ד תמר טייטלבאום מפרקליטות מחוז תל אביב. לאחר הכרעת הדין, נמסר מהפרקליטות כי "בית המשפט קיבל את עמדתנו ביחס לחובת הזהירות המוגברת המוטלת על הנהגים הבוחרים לנהוג במהלך יום כיפור - לא רק בתוך מרכזי הערים, אלא גם בדרכים בינעירוניות". לדברי הפרקליטות, "אנחנו מקווים שהרשעה זו תהיה תמרור אזהרה לכל אותם הנהגים העולים על הרכב לאחר ששתו אלכוהול, ותוך כדי שדעתם מוסחת - לא רק ביום כיפור, אלא בכל יום ויום".
ממשפחתו של חורי נמסר בתגובה לפסק הדין: "אנחנו מברכים על ההחלטה, ומבקשים להודות לרשויות אכיפת החוק – המשטרה, הפרקליטות ובית המשפט. מי שנוהג בערב יום כיפור, כפי שנהג הנאשם, חייב לתת את הדין על מעשיו - כפי שנקבע היום על ידי בית המשפט. הגם ששום עונש שבעולם לא יכפר על הפגיעה שגרם הנאשם, מן הראוי שיוטל עליו עונש חמור ומרתיע, בכדי למנוע ממשפחות נוספות לחוות את הטרגדיה שנחתה עלינו".