אסף כנפו ובת זוגו קארינה, ממושב חוסן שבגליל, הוטסו הבוקר (שבת) לישראל מבית החולים בגיאורגיה, שם היו מעורבים בתאונה הקטלנית שגבתה את חייהן של שתי ישראליות. ממיטת בית החולים, שחזרו בני הזוג את חילוץ הלכודים מהמיניבוס, ואת חילוצם שלהם עצמם מאזור המפלים, בעזרת אזרח ירדני שגר בגיאורגיה.
5 צפייה בגלריה
זירת התאונה בקאדה, גיאורגיה
זירת התאונה בקאדה, גיאורגיה
זירת התאונה, אתמול. "אדם אחד גדול הצליח להיכנס - והתחיל לעקור את כל הכיסאות"
"אחרי התאונה היה שקט. כולם עפו לצד השני עם כל הזכוכיות שנשברו עלינו ואחרי מעט זמן החלו הצעקות. נשים היו לכודות, הכיסאות נמעכו עליהן. מקומיים ניסו לחלץ אותנו אבל לא הצליחו להיכנס למיניבוס", אמר כנפו. "זה היה הזוי, הם עבדו מבחוץ. אדם אחד גדול הצליח להיכנס – ואז התחיל לעקור את כל הכיסאות וככה הגיע לאלה שהיו לכודים".
כנפו סיפר כי אזרח ירדני שמתגורר בגיאורגיה השתתף גם הוא בחילוץ. "הוא לקח אותנו אחר כך. באיזשהו שלב הבנתי שנשברו לקארינה הידיים, וגם לי נשברו. התעלפתי והיא נתנה לי סטירות והעירה אותי. הבחור הירדני לקח אותנו ברכב הפרטי שלו לפני שהגיעו אמבולנסים. הוא נסע כמו מטורף, הוא הציל אותנו", הוא אמר.
5 צפייה בגלריה
בית חולים בבטומי
בית חולים בבטומי
בית החולים בבטומי, אליו פונו הפצועים הישראלים
(צילום: אריק מרמור)
אל בית החולים שיבא בתל השומר הגיעה הבוקר אחת משלוש הפצועות קשה בתאונה הקטלנית, והיא אושפזה שם כשהיא מורדמת ומונשמת. "היא הייתה עם בעלה, הם נסעו לטיול, רצו ליהנות, לעשות חיים. היה להם יום נישואין, 14 שנה. בעוד שבועיים יש לה יום הולדת ובעלה הפתיע אותה בטיול כדי לחגוג יחד את כל הימים השמחים האלה, וכמובן את ראש השנה", סיפר אברהם קריחלי, אביה של הפצועה.
"הטיול הפך לגיהינום. גם בעלה פצוע ועדיין נמצא בגיאורגיה. אנחנו מקווים שיחזירו אותו גם", הוסיף האב. "הבעל טיפל בבת שלי כמה שיכול היה לעשות את זה עד שפינו אותה לבית החולים. הוא סיפר שהיא הייתה בהכרה מלאה וכשהגיעה הוכנסה מיד לחדר ניתוח עקב היד המרוסקת שלה. היא הייתה שם קרוב לשלוש שעות".
5 צפייה בגלריה
פינוי הפצועים בגיאורגיה
פינוי הפצועים בגיאורגיה
פינוי הפצועים לישראל. הפצועה קשה כבר לא מורדמת ומונשמת
(צילום: מדאסיס הטסות רפואיות)
5 צפייה בגלריה
אמבולנסים מחכים לפצועים בישראל
אמבולנסים מחכים לפצועים בישראל
אמבולנסים בנתב"ג הבוקר
(צילום: מד"א)
ד"ר מוטי קורדובה, שטיפל בפצועה, סיפר בצהריים כי הרופאים הפסיקו לתת לה את תרופות ההרדמה - ושהיא משוחחת עם בני משפחתה. "ראינו שאין פגיעות שמסכנות את חייה ומצריכות התערבות. היא מתעוררת ונשימתית היא בסדר ומדברת עם בני המשפחה. הפציעות מצריכות השגחה וטיפול", הוא אמר.
אסף כנפו, שנפצע קל עם בת זוגו קארינה, תיאר מחדר בית החולים רמב"ם גם את התאונה. "נסענו לטיול במפלים. אחרי העצירה הראשונה המשכנו לכיוון המפל הגדול. בפנייה שמאלה משאית ענקית נסעה לתוך המסלול שלנו ונכנסה בנו. לא רק השתפשפה, ממש נכנסה בנו", סיפר. "זה היה בשיא המהירות, לכל אורך המיניבוס. אני ראיתי את זה קורה. משכתי את קארינה לכיוון שלי מהחלון. ישבנו במושב האחורי".
בני הזוג סיפרו גם על יעל, אחות בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שחגגה בגיאורגיה יום הולדת 70 והגיעה לבית החולים לסייע לפצועים. "הציפו אותנו באהבה. הייתה התמסרות של ישראלים שגרים בגיאורגיה. שני בתי עסק שלחו לנו אוכל", הם אמרו.
5 צפייה בגלריה
קארינה כנפו
קארינה כנפו
קארינה כנפו, שנפצעה בתאונה. "הייתי בשוק ובטוחה שנקטעה לי יד"
קארינה, שנפצעה גם היא באורח קל בתאונה ואושפזה ברמב"ם, סיפרה אתמול כי בזירת התאונה התחולל "בלגן שלם". "הייתי בטוחה שאני לא שורדת באותו רגע", אמרה. "היה שם ברדק נוראי אחרי התאונה". היום סיפרה: "הייתי בשוק. התחלתי לצעוק שאין לי ידיים. הייתי בטוחה שנקטעה לי יד. לא הרגשתי אותה". קארינה סובלת משבר בידה, ובן הזוג סובל משברים בידיו וברגליו.
התאונה בגיאורגיה אמש אירעה באזור קאדה ההררי, כ-40 ק"מ מעיר החוף בטומי. למעט שתי ההרוגות, בתאונה נפצעו בסך הכול 17 ישראלים, ורובם שוחררו מבתי החולים. מחר לפנות בוקר צפויה חברת פספורטכארד להטיס פצועה אחרת, שמאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ בגיאורגיה במצב קשה גם היא.