1 צפייה בגלריה
יצחק קינן
יצחק קינן
יצחק קינן
(צילום: עיריית בית שאן)
הלך לעולמו האיש שאחראי להמנון של חג השבועות: יצחק קינן ראש העיר המיתולוגי של בית שאן, שחיבר את המילים ל"ים השיבולים", נפטר אתמול (יום ה'), בגיל 79.
קינן נולד במרוקו בשם יצחק (איז'ק) ועקנין, ועלה לישראל ב-1952. הוא שירת בנח"ל והשתתף במלחמת ששת הימים, במלחמת ההתשה ובמלחמת יום כיפור. מ-1974, ולמשך תשע שנים - שתי קדנציות - כיהן בראשות העיר בית שאן.
בנוסף שימש קינן גם כמנכ"ל אומנות לעם, והיה משורר, מחזאי וסופר. בתחילת שנות ה-70 כתב את המילים של "ים השיבולים" ללהקת הזמר של בית שאן. השיר התפרסם לאחר שבוצע על ידי להקת הגבעטרון, והפך ליצירתו המוכרת ביותר.
לפני שבע שנים, בגיל 66, נפטר חיים אגמון, שהלחין את "ים השיבולים", והיה שותף לשני שירים נוספים של הגבעטרון יחד עם קינן: "עמק שלי‭,"‬ שהפך גם הוא לסוג של המנון, וכן "שיר על רעי‭."‬
"יצחק קינן היה סמל הישראליות", ספד לו ראש העיר בית שאן ז'קי לוי. "יליד מרוקו שיצירתו הייתה הישראליות במיטבה, איש חינוך ותרבות וראש עיר אהוב שלמרות שעזב את העיר כבר לפני שנים רבות, נותר נערץ ואהוב והתקבל כאן תמיד בסבר פנים יפות. נמצא את הדרך להנציחו באופן שיביא לידי ביטוי את עשייתו הציבורית, החינוכית והתרבותית".