2 צפייה בגלריה
אבי דיכטר
אבי דיכטר
אבי דיכטר
(צילום: יובל חן)
שר החקלאות מהליכוד, אבי דיכטר, כתב הבוקר (יום שישי) פוסט נגד "חקיקה קיצונית", וטען כי "שפויים משני הצדדים" הם "הרוב המוחץ" שיכריע את "מיעוט הבריונים שרוצה לפוצץ".
במה שמתפרש כמסר לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, וגם לשמחה רוטמן ואיתמר בן גביר, דיכטר כתב כי "בדיוק כמו ביום הכיפורים של שנת 1973, בריונים של קונספציה, סיכנו מאוד את המדינה מבחינה ביטחונית וצבאית. כך היום, ישנם 'בריונים' המסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית, או בסחיפה למחאה קיצונית ואלימה". עם זאת, דיכטר לא ציין בשמות מי הם אותם 'בריונים', ומהם החוקים שמוגדרים בעיניו "קיצוניים".

2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
לוין, נתניהו וגלנט ביום ההצבעה
(צילום: רויטרס/Amir Cohen)
הוא טען: "'בריונים' אינם חייבים להיות עם כוח המונים, הם משתמשים בהמון כוח: כוח פיזי, כוח פיננסי, כוח כלכלי וכוח עסקי. כן, הם גם מפעילים מוקדי כוח אנושיים שסרים למרותם, מבלי באמת להבין זאת. זה האתגר הבא שלנו והוא מתחיל היום, ממש יום לאחר שציינו את תשעה באב, יותר מאשר בימים רגילים".
דיכטר טען: "ברור לחלוטין ש'הבריונים' השורפים את אסמי המזון, ושאותם צריך לרסן בכל דרך - עובדים ופועלים עם כללים משלהם ולא לטובת העם והמדינה".
לדברי דיכטר, "בדיוק כמו ביום הכיפורים של שנת 1973, בריונים של קונספציה, סיכנו מאוד את המדינה מבחינה ביטחונית וצבאית. כך היום, ישנם 'בריונים' המסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית, או בסחיפה למחאה קיצונית ואלימה".
"לא חשתי אז ואיני רואה היום, חורבן בית חלילה", התייחסה דיכטר ל-1973. "אני כן רואה לנגד עיניי, את האתגר שביכולתנו להתמודד עימו ולנצח. נעשה זאת עם הרבה שכל ועם המון לב, ובעיקר עם יותר שכל בלב - ביחד ננצח".
דיכטר הוא לא הראשון בליכוד שמעביר מסר חד-משמעי נגד המשך החקיקה: ביום רביעי האחרון אמר חבר הכנסת דוד ביטן כי בליכוד "לא יאפשרו יותר שבן אדם אחד יקבע את מה שקורה", ברמיזה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר המשפטים יריב לוין".