תיעוד חריג מתוך בית החולים אבן סינא, שבו חוסלו הבוקר (יום שלישי) שלושה מחבלים, חושף כיצד הצליחו כוחות השב"כ וימ"מ להיכנס אל תוך המתקן הרפואי - ואת הרגע שבו נחשפה זהותם.

5 צפייה בגלריה
תיעוד מחיסול המחבלים בבית החולים "אבן סינא" שבג'נין
תיעוד מחיסול המחבלים בבית החולים "אבן סינא" שבג'נין
אוזקים גבר - וממשיכים
אנשי הכוח תועדו במסכות במצלמות האבטחה של בית החולים, עם כלי נשק שלופים וחלקם במדים רפואיים, כשאחד מהם אוחז בכיסא גלגלים ביד אחת - ונשק בשנייה. לפי הפלסטינים, הם חיסלו בקומה השלישית בבית החולים את שלושת המחבלים: מוחמד ג'לאמנה, והאחים מוחמד אל-רזאווי - פעיל גדודי ג'נין של חמאס, ובאסל אל-רזאווי, פעיל הג'יהאד האיסלאמי.
התיעוד, שבו נראים לוחמי שב"כ וימ"מ מסירים את התחפושות והופכים לצוות תקיפה מיומן, מספק הצצה חריגה ונדירה לדרך הפעולה של הכוחות המסתערבים, ולדרך שבה הם פועלים בלב שטח אויב. זו גם לא פעם ראשונה שלוחמי השב"כ נתפסים בעין מצלמות בית חולים, מחופשים ונכנסים אליו בכיסוי. בשב"כ אומרים שהפעולה הזו מנעה פיגוע קשה והצילה חיי רבים.
כוחות הימ"מ ושב"כ, נזכיר, נכנסו באופן חריג לתוך בית החולים שבכניסה למחנה הפליטים בג'נין, אחרי שבמשך חודשים נוהגים להיכנס אליו חמושים ולהסתתר בתוכו. הם חיסלו שם את מוחמד ג'לאמנה (27) - שקיים קשרים עם חמאס חו"ל, ונפצע בעבר כשניסה לקדם פיגוע רכב תופת. איתו חוסלו שני אחים פעילי טרור נוספים. בחודש דצמבר האחרון התלווה כתבנו לפעילות הכוחות בג'נין, שם ראה כיצד המחבלים מסתתרים בתוך בית החולים:

5 צפייה בגלריה
האחים מוחמד ובאסל אלגזאוי מוחמד ג'לאמנה
האחים מוחמד ובאסל אלגזאוי מוחמד ג'לאמנה
3 המחבלים שחוסלו
בחיסול השתתפו לוחמי היחידה הלאומית המיוחדת ללוחמה בטרור, בהכוונת שב"כ ובליוויו לוחמיו - לצד לוחמי צה"ל. יחד עם ג'לאמנה חוסלו שני מחבלים אחים שגם הם הסתתרו בבית החולים: מוחמד אלגזאוי, פעיל גדודי ג'נין של חמאס שהיה מעורב בכמה פעילויות טרור ובכלל זאת ירי לעבר כוחות צה"ל בגזרה, ואחיו באסל אלגזאוי, פעיל הג'יהאד האיסלאמי שהיה מעורב בפעילות טרור בגדה.
ג'לאמנה היה איש חמאס שלפי ההודעה המשותפת של שב"כ, המשטרה וצה"ל, ניהל קשרים מול מפקדת ארגן הטרור בחו"ל ואף נפצע בעבר כשניסה לקדם פיגוע רכב תופת. בנוסף, ג'למאנה העביר נשקים ותחמושת לפעילי טרור לטובת קידום פיגועי ירי, ותכנן כאמור פיגוע פשיטה בהשראת אירועי פלישת מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר.

"ג'לאמנה תכנן הוצאת פיגוע בטווח הזמן המיידי והשתמש בבית החולים כמסתור ולכן סוכל", נמסר בהודעת כוחות הביטחון על המבצע. "נמשיך לפעול מול כל איום אשר יסכן את ביטחון מדינת ישראל". בכליו של המחבל אותר אקדח. ג'לאמנה, שקיים כאמור קשרים עם חמאס חו"ל, פתח מפקדה של הארגון בבית החולים מתוך הבנה שהזירה מאפשרת לו להיות בלתי-פגיע. הוא ואנשיו ניהלו מבית החולים את פעילות הטרור בשטחי יהודה ושומרון.
"זה תקופה ארוכה, מספר רב של מבוקשים מסתתרים בבתי החולים ועושים בהם שימוש כבסיס לתכנון פעילות טרור וליציאה לביצוע פיגועים, תוך שהם סבורים כי בתי החולים ישמשו להם כהגנה מפני פעילות כוחות הביטחון", נמסר בהודעה על חיסול המחבלים. "זוהי דוגמה נוספת לשימוש הציני של ארגוני הטרור במרחבים אזרחיים ובבתי החולים כמחסה וכמגן אנושי".