בית משפט באלסקה גזר 12 שנות מאסר ועוד 8 שנים על תנאי על סת' לוקהרט, רופא שיניים בן 35 שהתפרסם לפני כשלוש שנים אחרי שתועד עוקר שן למטופלת מורדמת בעודו רוכב על הוברבורד. התקרית הזו נכללה בשורה של עבירות שבהן הורשע, בכלל זה 46 עבירות של הונאת ביטוח הבריאות הפדרלי Medicaid. בין השאר ביצע הליכים רפואיים תחת הרדמה שלא לצורך.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

בסרטון שזכה בשעתו לפרסום ברחבי העולם נראה לוקהרט רוכב על הוברבורד לתוך חדר טיפולים, עוקר שן מפיה של מטופלת השרויה בהרדמה – ואז מסתובב ורוכב החוצה. את הסרטון הזה שלח אחר כך לפחות לשמונה אנשים, ובפני אחד מהם התרברב: "זה סטנדרט חדש של טיפול".
לוקהרט הורשע בינואר השנה, והשופט שגזר את דינו כעת הדגיש כי תקרית ההוברבורד היא מהפחות חמורות בכתב האישום נגדו. לפי ראיות שהוצגו לבית המשפט, מטופלים אחרים שהיו תחת הרדמה השאיר לוקהרט ללא השגחה, וחלקם סבלו מבעיות נשימה ומסיבוכים הקשורים ללב. בכמה מקרים כמעט מתו.
חלק ממטופליו של לוקהרט העידו גם שכשהתעוררו מההרדמה גילו כי הוא טיפל בשן הלא נכונה ובכמה מהמקרים אף עקר אותה. במקרים רבים גם ביצע הרדמה ללא הכשרה מתאימה או ללא הסכמה. חלק ממטופליו השתייכו לקבוצות של אנשים פגיעים למדי, בהם ילדים עם מוגבלויות.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב רופא שיניים עקר שן רוכב על הוברבורד
ארה"ב רופא שיניים עקר שן רוכב על הוברבורד
הרופא התרברב: "סטנדרט חדש של טיפול"
מלבד עונש המאסר גם אסר בית המשפט על לוקהרט לעסוק ברפואת שיניים למשך 10 שנים. "אני חושב שמה שעשית היה כל כך מקומם, נרקיסיסטי ומשוגע", אמר השופט בהכרעתו. "אני סולח לך על כל זה, אבל אין ספק שיש לקח יקר שתצטרך ללמוד".
לוקהרט עצמו התנצל בבית המשפט על מעשיו, וטען כי בזמן שחלף מאז הוא השתנה. "במבט לאחור, אני יכול לומר בדיוק היכן התחלתי לסטות מהדרך", אמר. "אף שאין לי ספק שהצלחתי להגיש עזרה לאנשים שהיו זקוקים נואשות לסיוע והקלתי את כאבם, אני יודע גם שיכולתי והייתי צריך להקפיד על משמעת רבה יותר ולהישאר ממוקד בטיפול שהגשתי".