נאום דרעי אחרי פרסום תוצאות המדגמים
(צילום: אלכס גמבורג)

מי שלא רצה אותו בכנסת יקבל אותו כשותף הבכיר בממשלה: ההישג המרשים של ש"ס, שטיפסה מ-9 מנדטים ל-11, הופך אותה לסיעה הגדולה ביותר בקואליציה העתידית, אחרי מפלגת השלטון, ומשדרג משמעותית את מעמדו של היו"ר אריה דרעי לקראת המשא ומתן להקמת ממשלת נתניהו השישית.
לראשונה מאז 2013 זוכה המפלגה החרדית למספר מושבים דו-ספרתי בכנסת ה-25, ולקראת ספירת המעטפות הכפולות היא עומדת על סף המנדט ה-12. מבחינת מספר הקולות צפויה ש"ס לשבור שיא שנקבע בבחירות 2020 ולחצות את ה-353 אלף שהיו אז, בדרך להישג השני הגדול בתולדותיה. לפניו רק 430 אלף הפתקים שהניבו 17 מנדטים ב-1999, ימי קמפיין "אני מאשים".
1 צפייה בגלריה
מטה ש"ס
מטה ש"ס
יו"ר ש"ס דרעי במטה המפלגה
(צילום: שלו שלום)
חבריו של דרעי לגוש בימין, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, אמנם השיגו יחד 14 מנדטים, אך במקרה שלהם מדובר בשתי מפלגות שהתמודדו יחד רק במסגרת טכנית, כך שש"ס, כאמור, היא הגדולה ביותר. רשימת המחנה הממלכתי, שאולי תסיים עם מספר מנדטים גבוה יותר, הורכבה אף היא מ"צלעות" נפרדות, ואם כך - מפלגתו העצמאית של דרעי היא גם השלישית בגודלה בכנסת כולה, אחרי הליכוד ויש עתיד.
למעשה, יו"ר ש"ס נחשב כבר שנים לשותפו הבכיר והקרוב של נתניהו, גם כשבאמתחתו היו שבעה מנדטים בלבד. כאחד הפוליטיקאים הוותיקים והמנוסים במשכן, מתפקד דרעי כמבוגר האחראי שמלכד את המחנה, בין אם הוא וחבריו בשלטון ובין אם לאו. בגוש הימין יודעים לספר כי בקדנציה החולפת הוא תפקד כמרכז האופוזיציה בפועל, בלי שיוגדר כך רשמית, הן כחבר כנסת והן לאחר התפטרותו - ולו הקרדיט על מלחמת ההתשה בקואליציית בנט-לפיד עד להתפוררותה.
כעת, כאמור, נעשה דרעי באופן רשמי לשותף הבכיר בממשלה הבאה, גם לפי מספר המנדטים, ודרישותיו במשא ומתן הקואליציוני צפויות להיות בהתאם. בש"ס לא ממהרים לפי שעה לנקוב בתפקידים חדשים אותם הם מצפים לקבל, אך ההערכה היא כי לפחות תיק חשוב אחד יופקד בידי המפלגה, בנוסף לאלה שכבר נחשבים לכאלה הרשומים על שמה בטאבו, כמו הפנים, הפריפריה ושירותי הדת.