הורים לילדים שלומדים בגן "דוכיפת" בשכונת הרכבת בעיר לוד נאלצים לשלוח את ילדיהם לקרוואן עם חצר מוזנחת שמתפקד בתור גן ל-70 ילדים בחמש השנים האחרונות. במקום קיימים אינספור "ליקויים חמורים" שכבר גרמו לפציעות של ילדים, שלטענת ההורים מעמידים את ילדיהם בסכנה והופכים את המקום ל"לא ראוי לבני אדם". "הילדים סובלים כבר מספר שנים ואין מי שיטפל", אומרים ההורים. לדבריהם, "לפני כשבועיים אחד הילדים נפל ושבר את רגלו, אך העירייה לא יצרה קשר עם המשפחה במטרה למצוא שירות זמני לילד".
7 צפייה בגלריה
הליקויים בגן דוכיפת בלוד
הליקויים בגן דוכיפת בלוד
"ראש העיר טען ש'הכל מוכן' - כנראה שעבור האוכלוסיה הערבית 'מוכן' זה משהו אחר"
7 צפייה בגלריה
הליקויים בגן דוכיפת בלוד
הליקויים בגן דוכיפת בלוד
"עץ שענפיו מאיימים ליפול - סכנה ברורה"
לפני כחודשיים החלו עבודות שיפוץ במקום והחצר נחסמה בחלקה - אך מאז העבודות נעצרו עקב "שפעת שאחזה בקבלן". ההורים זועמים ומותחים ביקורת חריפה על העירייה, לאחר שבמשך חודשים לא מצליחים לקבל מענה והליקויים החמורים לא מטופלים: "כולם מפקירים את הילדים. המבנה עצמו הוא קרוואן כבר חמש שנים וזה מנוגד לנהלי משרד החינוך. יש רטיבות מתחת לחלונות, קיר מתפורר, רצפה סדוקה, ארון כיבוי ללא דלת. בנוסף, יש רק כניסה אחת ל-70 ילדים בלי יציאות חירום, ולפעמים רואים שם עכברים".
ההורים מספרים כי החצר במקום גם היא מוזנחת מאוד: "בגן ישנו עץ גדול אשר ענפיו נוטים ומאיימים ליפול, וזה מהווה סכנה ברורה. במקום ישנה חומה עם פינות חדות ומסוכנות שמהווה מקור לפציעה, ועמודי הסככות בחצר אינם מרופדים בספוג כפי שנדרש. לפני כחודשיים החלו במקום עבודות שיפוץ, הוצאו מתקנים וחלק מהחצר נתחם באמצעות בד, אלא שמאז - העבודות הופסקו והילדים עוברים דרכו באופן חופשי לאזור בו נמצאים שקים עם חומרי בניין". אמה של אחת הילדות אמרה: "יש לנו צוות מורים מעולה ומקצועי אבל אין מצב ללמוד בגן כזה שנמצא במצב כל כך חמור. אנחנו רוצים טיפול בלי שיזלזלו בנו". היא טענה כי העובדה שמדובר בגן עבור התושבים הערבים היא הסיבה ש"זה לא מעניין אותם".
7 צפייה בגלריה
הליקויים בגן דוכיפת בלוד
הליקויים בגן דוכיפת בלוד
ליקויים שהובילו לפציעות של ילדים
7 צפייה בגלריה
הליקויים בגן דוכיפת בלוד
הליקויים בגן דוכיפת בלוד
ילדים נפצעים בגן. "פינות חדות שמהוות מקור לפציעה"
פידא שחאדה, פעילה בולטת בעיר לוד, מספרת כי בתחילת השבוע התקשרה אליה אמא שבנה לומד בגן כדי לספר לה על מצב המבנה: "כשהגעתי לא האמנתי למראה עיניי. זה מבנה שלא ראוי לבני אדם, ההורים כועסים ומחפשים עם מי לדבר בעירייה. מתברר שכבר חודשים לא מקבלים מענה מאף גורם. המבנה הוא קרוואן שהפכו אותו לגן ילדים ומשרת כרגע 70 ילדים, ובכל שנה נוספים עוד ילדים. בתחילת שנת הלימודים ראש העיר רביבו טען ש'הכול מוכן', אבל כנראה שמבחינתו 'מוכן' עבור האוכלוסייה הערבית בעיר זה משהו אחר, מוזנח, לא ראוי לילדים. הסיפור הזה הוא רק דוגמה אחת לאופן שבו ראש העיר מתייחס אלינו".
בעבר ההורים שלחו מכתב לעירייה וכתבו בו: "ידוע שאנחנו פנינו כמה פעמים לעירייה ואחד האחראים הגיע לגן והבטיח לטפל בהכול. העובדים הוציאו מתקנים מהחצר והעבירו את ארגז החול, ומאז לא חזרו להשלים את העבודה. יש בעיה רצינית בגן וצריך להגיע בדחיפות ולטפל מיידית". אבא לילד בגן אמר כי לדעתו "צריכים להשבית את הלימודים עד שיטפלו. מגיע לילדים ללמוד באווירה נוחה שלא מהווה סכנה עליהם. אם מקובל על ראש העיר המצב הזה אז בבקשה שישמיע את קולו ולא יתעלם מהמציאות".
7 צפייה בגלריה
הליקויים בגן דוכיפת בלוד
הליקויים בגן דוכיפת בלוד
קירות מתפוררים ורטיבות. גן "דוכיפת" בלוד
7 צפייה בגלריה
הליקויים בגן דוכיפת בלוד
הליקויים בגן דוכיפת בלוד
עבודות שיפוץ החלו לפני כחודשיים והופסקו עקב "שפעת שאחזה בקבלן"
יוסי הרוש, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך שמרכז את הטיפול בנושא, מסר: "מרבית הליקויים טופלו לאחר סיור שבוצע עם ההורים ובהתאם לסיכום עימם, ובוצעו עבודות הסדרה בכפוף להוראות הבטיחות הכוללות גיזום וטיפול בעץ, בחומה ובגדר מסביב לעץ, הזזת ארגז החול, הוספת אבנים משתלבות, פירוק מתקנים והזמנת מתקני משחק חדשים שיותקנו בקרוב". הרוש ציין כי "יותקן במקום דשא סינתטי חדש", וכי "העיכוב בהשלמת העבודות נובע בשל שפעת שאחזה בקבלן. העירייה תמשיך בביצוע העבודות לתיקון כל הליקויים. בטיחות הילדים נמצאת בראש סדרי העדיפויות, אנו עומדים בקשר רציף עם צוות הגן ועם הקבלן כדי להשלים את העבודות בהקדם האפשרי כדי שהילדים והצוות החינוכי ישהו בגן בשקט ובבטחה".