עבד אלרחמאן בן ה-17 משועפט שבירושלים נדקר למוות אמש (שבת) בקטטה בין כמה מעורבים. תחילה הוא פונה לבית החולים הדסה בעיר, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הדקירה תועדה במצלמות האבטחה, שבהן נראה הנער ממשיך ללכת אחרי הפציעה, ולאחר כמה דקות מאבד הכרה. כוחות משטרה הגיעו לזירה ופתחו בחקירה. הרקע, ככל הנראה, הוא ויכוח שפרץ בין המעורבים - והסתיים ברצח.
"אני לא יודע למה רצחו אותו", אמר קרוב משפחה, "הם היו יכולים לסיים את הוויכוח בלי דקירות. חבל שזה הגיע לאסון, אנחנו מנסים להבין מה הוביל לקטטה העגומה הזאת".
3 צפייה בגלריה
הנרצח עבד אלרחמאן אלחדאד
הנרצח עבד אלרחמאן אלחדאד
תועד נדקר והולך עד שמאבד הכרה. עבד אלרחמאן
3 צפייה בגלריה
הנרצח עבד אלרחמאן אלחדאד
הנרצח עבד אלרחמאן אלחדאד
תיעוד הקטטה בשועפט
3 צפייה בגלריה
תיעוד אירוע ירי בפורדיס בו שני גברים נפצעו
תיעוד אירוע ירי בפורדיס בו שני גברים נפצעו
תיעוד הירי בפורדיס
באירוע אחר, באום אל פחם, אלמוני ירה לעבר בית. כתוצאה מכך גבר בן 35 נפצע אנושות, וילד בן 12 נפצע באורח קשה. הם פונו לבית החולים העמק בעפולה. טרם נעצרו חשודים.
הגבר שנפגע הוא בן למשפחה ששכלה ארבעה קורבנות תוך שנה וחצי. "עד היום המשטרה לא הצליחה לתפוס את הפושעים שרוצחים כל כמה חודשים אנשים מהמשפחה", אמרו, "כולנו בסכנת בחיים. אם הרוצחים יישארו בחוץ - יירצחו עוד".
מארגני ההפגנות באום אל פחם, המתקיימות בימי שישי במחאה נגד האלימות בחברה הערבית, ציינו כי ימשיכו להיאבק. "לא נשב בשקט, גם בחודש הרמדאן. אזלת ידה של המשטרה תעלה לנו ביוקר", אמרו.
ובאירוע שלישי, בכפר פורדיס, שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם נפצעו באורח בינוני לאחר שאלמוני ירה לעברם. צוותי מד"א שהוזעקו למקום פינו אותם לבית החולים הלל יפה בחדרה. הרקע לירי טרם התברר. רק לפני כמה ימים המועצה המקומית הכריזה על שביתה כללית בכפר בעקבות אירועי האלימות, מה שכאמור לא עצר את הירי.