האש ממשיכה להתפשט בהרי הטרודוס בקפריסין, בשריפת יער גדולה שמוגדרת כאחת השריפות הקטלניות שידעה המדינה. הבוקר דיווחה קפריסין על ארבעה קורבנות בשריפה.
"זו טרגדיה חסרת תקדים, השריפה הקשה בעשרות השנים האחרונות", אמר נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס, שהבטיח לסייע לנפגעים ולמשפחות של הקורבנות. הוא ציין שמדובר בשריפה הגדולה ביותר בקפריסין מאז 1974. באותה שנה פלשה לטורקיה לצפון האי, ומאז קפריסין מחולקת לשניים.
8 צפייה בגלריה
שריפה שריפת יער ב קפריסין
שריפה שריפת יער ב קפריסין
(צילום: רויטרס)
השריפה פרצה אתמול אחר הצהריים בכפר ארקפאס, אחרי גל חום כבד שפקד את קפריסין - במהלכו טיפסו הטמפרטורות ליותר מ-40 מעלות. רוחות חזקות גרמו להתפשטות השריפה ברכס הרי הטרודוס. למרות מזג האוויר, בקפריסין מציינים שהסיבה לשריפה לא ידועה, והמשטרה חקרה גבר בן 67 בקשר לשריפה. המשטרה הקפריסאית ביקשה מבית המשפט לעצור אותו להמשך חקירה.
לפחות שמונה כפרים בהרי טרודוס פונו מתושבים, ובקפריסין דווח על נזק כבד לרכוש ועל כמה בתים שעלו באש. הבוקר דיווחה קפריסין על ארבעה גברים מצרים שנמצאו מתים בסמוך לכפר אודו - בחלק הדרומי של הרי הטרודוס - יום אחרי שהוגדרו נעדרים. הארבעה נמצאו ליד רכבם.
"זו שריפת היער הקשה ביותר בהיסטוריה של קפריסין", אמר כרלמבוס אלכסנדרו, ראש מחלקת הייעור הקפריסאית. שר הפנים ניקוס נוריס אמר כי "אנחנו חווים את השריפה ההרסנית ביותר מאז הקמת הרפובליקה הקפריסאית, גם מבחינת הנזק לרכוש - ולצערנו גם מבחינת חיי אדם".
לפי משרד הסביבה של קפריסין, שריפת היער ברכס ההרים הגדול במדינה כילתה עד כה שטח עצום של 50 קמ"ר. בקפריסין ביקשו מישראל וממדינות באיחוד האירופי סיוע במאמצי הכיבוי. ישראל הודיעה אמש שתשלח לאי השכן שני מטוסי כיבוי וחומר מעכב בעירה. הנציבות האירופית מסרה שמטוסי כיבוי יגיעו לקפריסין מאיטליה ומיוון - ששולחת שני מטוסי קנדאייר CL-415. בשטח פועלים כרגע 11 מטוסי כיבוי ומסוקים של קפריסין.