אחמד עאטף דראגמה (23), המחבל שנורה הלילה (בין רביעי לחמישי) למוות על-ידי כוחות צה"ל במהלך עימותים עם מתפרעים פלסטינים ליד קבר יוסף, היה כדורגלן בקבוצת טול כרם מהליגה הפלסטינית. ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה קרא להתאחדות הכדורגל הבינלאומית פיפ"א לגנות את "ההתנקשות בשחקן ולהעניש את העבריינים". לפי צה"ל, ההרוג היה מעורב בירי לעבר הכוחות.
העימותים שבמהלכם נהרג הכדורגלן התרחשו על רקע כניסתם של כ-1,000 מתפללים יהודים למתחם קבר יוסף ליד שכם. כוחות הביטחון שליוו את המתפללים נתקלו בהשלכת מטענים וירי מצד חמושים - והגיבו לעברם באש. דראגמה, שנפצע אנושות מירי שפגע בגבו וברגלו, הובהל לבית החולים רפידיה בשכם - ושם נקבע מותו. עוד 37 פלסטינים נפצעו בהתפרעויות.
1 צפייה בגלריה
אחמד עאטף דראגמה
אחמד עאטף דראגמה
אחמד עאטף דראגמה במדי קבוצתו
דראגמה, תושב העיר טובאס, נחשב לאחד הכדורגלנים המצטיינים בליגה הפלסטינית - ומתחילת השנה כבש במדי קבוצתו שישה שערים. חברו אחמד רג'וב אמר: "אלה חדשות עצובות עבור כל הספורט הפלסטיני. כוכב כדורגל פלסטיני שחלומותיו ושאיפותיו נגנזו בגלל כיבוש פלסטיני גזעני".
בפוסט בפייסבוק כתב חברו של הכדורגלן: "אמרתי לך אחמד, אתה האורח שלי ועזבת אותנו. המבקיע של הליגה הפלסטינית איננו. הוא פרש מהחיים עם כדורי שנאה". סבאח סבאח, המנהל הטכני של קבוצת טול כרם גינה את "פשע הכיבוש" ואמר: "העולם נותן כבוד לשחקני כדורגל וחוגג איתם באירועים בינלאומיים, בפלסטין הורגים אותם על-ידי כוחות הכיבוש הישראליים".

"הוצאה להורג מכוונת"

ראש הממשלה הפלסטיני אשתייה קרא כאמור לפיפ"א לגנות את מותו של הכדורגלן. הוא אף קרא למוסדות הבינלאומיים לזכויות אדם לעמוד באחריותם "להפסיק את ההוצאות להורג בשטח נגד העם הפלסטיני, להעניש את העבריינים ולהעמיד אותם לדין". אשתייה מסר את תנחומיו להוריו של דראגמה ולמועדון הכדורגל טול כרם.
עבד אלסלאם הנייה, עוזר המנכ"ל של המועצה העליונה לנוער ולספורט ברשות הפלסטינית, קרא גם הוא לפיפ"א ולקהילה הבינלאומית "לעמוד באחריות הנחוצה להפסיק את המשך התוקפנות של הכיבוש נגד ספורטאים פלסטינים". הנייה אמר עוד "הפשע הזה הוא הוצאה להורג מכוונת".