1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילסוטרציה
(צילום: shutterstock)
תושב ירכא שבצפון בן 39 נאשם ברצח אחותו בת ה-42 לפני כחודש. בכתב האישום שהוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה תואר כי כבר לפני שנתיים, כאשר האחות התגרשה, הגביל את צעדיה באופן קיצוני. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים.
בכתב האישום מתואר כי רונית חביש ז"ל התגרשה ב-2019 מבעלה, תושב חורפיש, ומאז התגוררה בבית אמה ביישוב ירכא. הנאשם, רוני חביש, אסר עליה לעזוב את הבית, אלא אם כן היא יוצאת עמו או עם קרוב משפחה שילווה אותה, וכן אסר עליה להחזיק מכשיר טלפון סלולרי.
באישום מתואר כי ביום הרצח, ב-11 במאי השנה, הייתה המנוחה בבית ושיחקה עם אחייניתה, תינוקת בת פחות משנה. הנאשם הגיע לבית ובין השניים התפתח ויכוח במהלכו דרש ממנה "לסתום את הפה", ואיים עליה באלימות. הנאשם יצא לרכבו, חזר עם אלה גדולה והחל להכות את אחותו באכזריות. באישום מתואר כי הכה אותה באלה במשך קרוב לשתי דקות, בראשה, בפניה, בידיה ובשאר חלקי גופה. מותה נגרם כתוצאה מפגיעת מוח.
במהלך האירוע, ניסתה המנוחה להתגונן, ואף הצליחה לדקור את אחיה מספר פעמים בזרוע ובירך, אך ללא הועיל. בבקשה למעצר עד תום ההליכים מציין התובע, עו"ד ענאן ג'אנם מפרקליטות מחוז חיפה כי הנאשם הודה במיוחס לו.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.