יותר מ-140 מחבלים חוסלו בפעולה בשיפא עד כה, ולפי שר הביטחון אלו שעדיין מתבצרים בבית החולים בוחנים אם להיכנע: בשיחה עם לוחמות בגדוד האיסוף הקרבי "נשר" של אוגדת עזה, אמר השר גלנט כי "הפעולה בשיפא הפתיעה את המחבלים. מה שעשינו בתחילת המלחמה בשבועות - הצלחנו הפעם תוך דקות".
מפרטים נוספים וחדשים על הפעולה בבית החולים בעזה עולה כי כוח משייטת 13 ומסיירת הנח"ל כיתר בתוך 20 דקות את כל מתחם בית החולים בפשיטה חשאית ב-2:15 בלילה שבין ראשון לשני, ותוך 17 דקות הושלם המעגל השני של הכיתור עם שני גדודים משוריינים, של גבעתי וחטיבה 401.

1 צפייה בגלריה
מעצר של בכירי מטה הגדה של חמאס, מפקדי גזרות ומערכים, כניעת פעילי גא״פ ומעל ל-140 מחבלים שחוסלו בחילופי אש
מעצר של בכירי מטה הגדה של חמאס, מפקדי גזרות ומערכים, כניעת פעילי גא״פ ומעל ל-140 מחבלים שחוסלו בחילופי אש
הבכירים שנעצרו בשיפא
(צילום: דובר צה"ל)
בצבא אומרים שהפעולה, בפיקודו של מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן, תימשך עוד כמה ימים ונמצאת כעת בעיצומה, כאשר לפי הערכות נותרו עוד כ-50 מחבלים שמסתתרים בבית החולים, בהם כ-20 בכירים: "מחבלי הג'יהאד האיסלאמי, כולל המפקדים בארגון, הרימו ידיים ופשוט נכנעו בבית החולים, כאשר מחבלי חמאס ובכיריו התחלקו לשניים – אלו שנלחמו ואלו שנכנעו. מצאנו מחבלים מסתתרים בתעלות תקשורת, שלושה מהם חיסלנו הלילה, אחרים התחבאו בתוך תקרות אקוסטיות ובסליקים. לא מצאנו מנהרות בבית החולים אחרי שטיפלנו בהן בתמרון".
לפי אחת ההערכות בצבא, הסיבה שמחבלים כה רבים ובהם בכירים הגיעו לשיפא אחרי שצה"ל יצא ממנו לפני כשלושה חודשים נוגעת לכך שבחמאס סברו שצה"ל יזהיר שוב לפני שייכנס למוסד הרפואי הגדול ברצועה, כפי שעשה בתחילת המלחמה - ושהצבא לא יפעל כך במקום רגיש כבית חולים לאור היחלשות הלגיטימציה הבינלאומית בישראל בעולם – ובטח בחג הרמדאן.

חלק מהמחבלים שנתפסו עסקו אישית בחטיפת ובשבי ישראלים מהשבעה באוקטובר, וכעת הם מתוחקרים. ביממה האחרונה נרשמו היתקלויות בחדרים נוספים בבית החולים בהם חוסלו מחבלים. היום נורו חמישה טילי RPG לעבר חיילי צה"ל במרחב בית החולים וכמה נפצעו באורח קל כתוצאה מכך.
גלנט, שסייר בחמ"ל התצפיות במחנה יפתח, שוחח עם תצפיתניות, לוחמות ולוחמי איסוף, יחד עם ראש מטה אוגדת עזה, תת אלוף עמית ימין. ללוחמות אמר גלנט: "אחרי המלחמה הזאת נשים וגברים יקבלו מציאות שונה לגמרי ושווה בכל מערכי צה״ל, בכל התפקידים, זאת פריצת דרך מבצעית-חברתית מאוד חשובה, ולצערנו המחיר הוא מחיר כבד. ראיתן את המחיר, חברות שלכן שנהרגו ונחטפו, עכשיו אתן רואות את היכולת והזכות להמשיך ולהילחם".
על הפעולה בשיפא אמר: "יש שם הישגים מרשימים, זו פעולה מפתיעה, אף אחד לא ציפה שנעשה את מה שעשינו. הייתה הסתערות אל מקום שלפני חצי שנה לקח לנו חודש להגיע, עכשיו עשינו את זה בפעולת בזק של כוחות קומנדו עם כוחות חי"ר, ולאחר מכן כוחות כבדים. תוך דקות הם התייצבו בנקודה, לכדו את המחבלים, שעכשיו מתעסקים בלראות את עתידם - או שייכנעו או שימותו בעמדות שלהם. נחסל את כולם, אחד-אחד, אין פשרות במלחמה הזאת".

בצה"ל אמרו כי עד כה נעצרו כ-600 מחבלים בפעולה בשיפא, בהם בכירי מטה הגדה של חמאס, מפקדי גזרות ומערכים, וחוסלו בחילופי אש יותר מ-140 מחבלים. במהלך הסריקות בבית החולים אותרו אמצעי לחימה רבים ומסמכים מודיעיניים אשר תורמים להמשך הלחימה.
חטיבה 401, שייטת 13 ולוחמי ורכזי שב״כ בפיקוד אוגדה 162 מובילים את המבצע המיוחד בבית החולים. האוגדה פועלת במרחב צפון ומרכז רצועת עזה, ובצה"ל אמרו כי בפעולה נגרמה "פגיעה משמעותית ליכולות של חמאס".
פעילי ג'יהאד איסאלמי במתחם בית החולים נכנעו, ובהם בכירים שהועברו לחקירה בשב״כ. בין היתר מדובר בחואסם סלאמה אחראי תיק התצפיות בחטיבת עזה ובאחיו ואסם סלאמה, אחראי מערך ההסברה הקרבית בעזה של הג'יהאד האיסלאמי.
בין העצורים גם שלושה בכירים במטה הגדה של חמאס, שהכווינו פעילות טרור מיו״ש והועברו לחקירת שב״כ: עמר עסידה, ראש ועדת שכם האחראי על פעילות טרור של חמאס בגזרה, חמדאללה חסן עלי שקידם בשנים האחרונות פעולות טרור ביו"ש, וכמו שפורסם כבר אתמול - מחמוד קואסמה, ממתכנני ומממני חטיפת שלושת הנערים ב-2014.
הלחימה במרחב בית החולים נמשכת תוך חילופי אש, והכוחות ממשיכים לפעול ולסרוק את המרחב, לאתר אמצעי לחימה ולעצור מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים. מפקד אוגדה 162, תא"ל איציק כהן, אמר ללוחמים: "אני מאוד גאה בכם - על הדוגמה האישית שלכם, על החתירה למגע שלכם, על האומץ לב שלכם, על הרוח, על המנהיגות, על הביטחון שאתם משדרים. זה משדר לי ביטחון, זה משדר למח"טים שלכם ביטחון וזה לא משנה אם זו משימת המסדרון או משימת הגנה או משימה הומניטרית או משימת התקפה - אתם פשוט עושים עבודה יוצאת דופן. אני כן אומר לכם שיהיו עוד רגעים קשים, זו מלחמה ואתם צריכים בכל הכוח להמשיך קדימה".