במשטרה ממשיכים לחקור את נסיבות מותו של עו"ד חוסיין עווד (45) מהכפר מזרעה בגליל המערבי, שלפי החשד נורה בשוגג על ידי אחיו. "לצערי, אנחנו שוחים בדמעות ובדם", אמר היום (רביעי) לאולפן ynet עו"ד פואד עווד, קרוב משפחתו של הפרקליט המנוח וראש מועצת מזרעה.
מחקירת המשטרה שפרטיה חוסים תחת צו איסור פרסום עולה כי הקורבן ניסה לגשר ביום שישי שעבר בסכסוך משפחתי - ואז נורה למוות על ידי אחיו שככל הנראה התכוון לפגוע באדם אחר. האח החשוד נמצא במעצר, והחקירה נמשכת.
1 צפייה בגלריה
עורך דין חוסיין עווד שנורה למוות בזרעה
עורך דין חוסיין עווד שנורה למוות בזרעה
הקורבן עו"ד חוסיין עווד
(ללא קרדיט)
"אנחנו לא יודעים בדיוק מה קרה שם, אחיו היה שם, אחותו הייתה שם ובעלה היה שם. המשטרה חוקרת, אנחנו לא ניכנס לסוגיה הזאת עד שהחקירה תסתיים", אמר קרוב המשפחה וראש המועצה.
- הוא היה עורך דין בדיוק כמוך, היו לו אויבים? "לחוסיין לא היו אויבים בכלל, היה אדם נעים הליכות, עזר לזולת בצורה בלתי-רגילה. הוא הגיע לשם כדי לנסות לפתור סכסוך מתמשך, ובכדור אחד שנורה בשוגג לצערנו הוא נהרג. הוא היה גם עורך דין, גם מבקר המועצה, בילה רוב הזמן שלו במסגדים, אז אין סיכוי בעולם שהוא היה מעורב בעולם הפשע".
- טעות או לא טעות, היה שם נשק, בעיה נוראית בחברה הערבית. "התושבים מאוד חוששים, גם אני חושש מאוד. חייבים לעשות מעשה ולנקות את המגזר הערבי מהנשק הבלתי-חוקי. המדינה והמשטרה אמורות להיכנס לזה באופן חזק, ולמגר את תופעת האלימות. מה אשמים הילדים של חוסיין שהתייתמו?".
- דובר המשטרה סיפר כאן אצלנו על הצלחות שיש בחברה הערבית. אתה מרגיש את זה בשטח? "אני חושב שלא. הם מנסים לעשות פעולות, הם עדיין לא מצליחים. במבחן התוצאה אנחנו בחודש פברואר וכבר יש 13 הרוגים במגזר מתחילת השנה. התוצאה נוראית, והפעולות שהמשטרה עושה לא מספיקות. יש כאן הזנחה של עשרות שנים, המשטרה בניגוד עניינים כי אגף המודיעין שלהם מחפש סייענים. אותם סייענים מנצלים את ההזדמנות שהמשטרה מחפה עליהם.
"המשטרה אמורה באמת להיכנס בכל הכוח כדי למגר את התופעה הזאת. לא יעלה על הדעת שנישאר במצב כזה. אם יש נשק בלתי-חוקי עם כוונה של מעשים לאומניים - תוך שעות מוצאים את הנשק. אז מה התירוץ הזה שלא מצליחים לתפוס את הנשקים? פשוט זורים לנו חול בעיניים".