2 צפייה בגלריה
אורן קורולקר
אורן קורולקר
המורה החשוד. אורן קורולקר
אורן קורולקר, מורה לאזרחות בן 47 מבאר שבע, נעצר בחשד שביצע עבירות מין בנער כבן 13 בפארק בבאר שבע. כך התיר לפרסם בית המשפט המחוזי בבאר שבע, לבקשת ynet. המורה, שמלמד בתיכון בדימונה, נעצר על ידי חוקרי מחלק הנוער בתחנה המקומית לאחר קבלת תלונתו של הנער. על פי החשד, קורולקר הגיע לפארק בשעת ערב מוקדמת, הבחין בנער ששכב על הדשא ואז הטריד אותו מינית וביצע בו מעשה מגונה.
הנער הגיע הביתה נסער וסיפר על האירוע להוריו. הם חזרו יחד איתו לפארק וזיהו את החשוד, שנמלט מהמקום. החוקרים התחקו אחר נתיב ההימלטות שלו והוא נעצר בביתו בעיר. המורה הובא להארכת מעצר שם ביקשה המשטרה לפרסם את שמו, בניסיון להגיע לקורבנות נוספים, אם ישנם. לבקשת סנגוריו, שטענו כי פרסום יפגע בו, שופט בית משפט השלום בבאר שבע רפאל ימיני אסר לפרסם את פרטיו.
2 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה תקיפה
 אילוסטרציה תקיפה
"הפגיעה בנער נראית מובהקת". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
השופט ימיני האריך את מעצרו אך קבע כי "בטרם מחליטים האם להתיר את הפרסום יש לבחון האם הייתה הפגיעה במתלונן, ולאחר מכן ניתן לעבור לשאלה הבאה, האם היו פגיעות נוספות". הוא אמר כי יש לבחון האם הייתה פגיעה בקטין, ואם החשד נגדו לא התחזק אין מקום להתיר את הפרסום "שמדובר באדם שעד כה אורח חייו היה נורמטיבי, מורה בבית ספר הפגיעה על ידי הפרסום יכולה להיות אנושה אם היא לא מוצדקת".
יש לציין כי הנער נחקר על ידי חוקר ילדים וסיפר על הפגיעה, ואילו החשוד עצמו קשר עצמו למעשה אך טען כי לא ידע מה גילו. ynet הגישו בקשה להיתר פרסום, בטענה שהאינטרס הציבורי גובר על זכותו לפרטיות. המשטרה ביקשה לפרסם את שמו בין היתר בשל עיסוקו כמורה בבית ספר, והאפשרות שעם פרסום פרטיו ותצלומו, יכול ויעלו קורבנות נוספים.
שופטת בית המשפט המחוזי גאולה לוין התירה לפרסם את פרטיו וציינה: "פרסום חשדות בדבר ביצוע עבירת מין בקטין מצד מורה בתיכון, טומן בחובו נזק רב". לדבריה, "יחד עם זאת, לא מדובר בנזק המייחד את החשוד ומבדיל אותו מחשודים אחרים בעבירות דומות". היא הוסיפה כי "לא פעם מדובר במי שתחום עיסוקו הוא כזה שהפרסום יפגע במעמדו המקצועי וייתכן כי יקשה עליו להמשיך בעיסוקו. ועדיין, הכלל הוא התרת הפרסום במקרים מעין אלה". השופטת לוין ציינה כי מדובר בחשד למעשים חמורים שבוצעו בקטין בן 13 וחצי.
השופטת לוין התקשתה לקבל את דברי השופט ימיני, לפיהם יש לבחון האם הייתה פגיעה במתלונן. "הפגיעה במתלונן נראית מובהקת על פניה והיא אינה נגזרת מהשאלה האם היה מודע לגילו. בעבירות מסוג זה, ובפרט כאשר מדובר בחשד לעבירת מין כלפי קטין, עקרון הפומביות וזכות הציבור לדעת מקבלים מימד מיוחד, הן בשל היבט המסוכנות והן בשל הסיכוי כי הפרסום יקדם את החקירה". ביום רביעי האחרון שוחרר החשוד למעצר בית בתנאים מגבילים.
פקד יוני דסקלו, קצין הנוער בתחנת באר שבע, אמר: "אנחנו עוסקים בחקירת אירוע חריג וקשה. עירנות המבוגר האחראי והדיווח המהיר הביאו למעצרו המהיר של החשוד והרחקתו מהמרחב הציבורי".