פרקליטות מחוז ת"א הגישה הבוקר (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד אדיר עוזרי (20) מחולון, שנאשם שרימה ודרש כספים מחיילים ואזרחים שביקשו לרכוש ציוד צבאי ללחימה, כשאין בידיו את הציוד ותוך יצירת מצגי שווא.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה מעצר אזיקים
אילוסטרציה מעצר אזיקים
30 סעיפי אישום הוגשו נגד עוזרי
(צילום: Shutterstock)
כתב האישום, שהגישה התובעת עו"ד הנרייט טיבי, מייחס לעוזרי 30 סעיפי אישום, 30 מקרים, ובהם קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות של בסך הכול 88 אלף שקל, ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות של עוד כ-133 אלף שקל נוספים וכן זיוף מסמך בנסיבות מחמירות.
נטען כי מתחילת מלחמת חרבות ברזל פנה עוזרי לחיילים ואזרחים שחיפשו בפייסבוק לרכוש ציוד צבאי וציוד שנדרש ללחימה, הציג את עצמו כ"יבואן של משרד הביטחון", שיקר שהוא עובד במקומות עבודה מסודרים ושלח פרטי התקשרות ומסמכי חברה כוזבים.
בין היתר קיבל עוזרי תשלום עבור ציוד שלא סיפק, שלא קיים ושאין לו כוונה לספק אותו, תוך יצירת מצגי שווא שהציוד הנדרש אוזל, ודרש מהמתלוננים לשלם לו עוד לפני שקיבלו את הציוד לידיהם. את התשלום עוזרי קיבל באמצעות קוד משיכה בנקאי, שביקש שינפיקו עבורו ובהעברות בנקאיות.
הקורבנות שילמו לעוזרי על בסיס מצגי השווא עבור ציוד שהיה חסר להם לשירות המילואים, כשחלקם נמצאים בשירות צבאי פעיל ברצועת עזה ובגבול הצפוני, מבלי שקיבלו תמורה עבור כספם. כשהם פנו לעוזרי, הוא נהג לשקר ולומר שהמשלוח צפוי להגיע עד שהפסיק לענות ועקבותיו נעלמו.
הנסיבות המחמירות של ביצוע העבירות, נאמר בכתב האישום, "מתבטאות בתחכום המרמה, בשיטתיות, בהיקף וניצול מצב המלחמה ששרר בארץ בתקופה הרלוונטית לכתב האישום והפגיעה בלוחמי צה"ל". בבקשת המעצר נכתב כי "הוא הוציא לפועל תוכנית מרמה עבריינית שיטתית, תוך שימוש בזהויות כוזבות, בשמות חברות שאין לו כל קשר אליהן, ועוד".
במרבית חקירותיו במשטרה עוזרי שתק, לא שיתף פעולה, עצם עיניים, לא סיפק גרסה לכל מה שהוטח בו, חרף זאת, המשיך לטעון לאורך כל הדרך כי "אין לו קשר לזה".