"הוא היה בן למשפחה מפוארת ומיוחד במינה, ממייסדי צורית. הוא היה ילד מקסים, חייכן, חכם מיוחד במינו ומאוד חברותי שהקסים את כולנו, גדולים כקטנים. אני עדיין שומעת את הצחוק המתגלגל שלו", כך ספדה בדמעות ורדה נוביק לסגן אלוף ארז שחייני, שגדל בבית השכן ביישוב צורית שבמועצה האזורית משגב שבגליל. שחייני נהרג בהתרסקות המסוק ליד חופי חיפה יחד עם רב-סרן חן פוגל. הוא היה סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, בן 38, נשוי ואב לשלושה ממחנה יהודית. סא"ל שחייני יובא למנוחות היום (שלישי) בשעה 19:00 בבית העלמין במשגב.
"ארז נולד וגדל בצורית עם הוריו, מירי ודודו", מספרת נוביק, חברה קרובה של משפחת שחייני. היא סיפרה על שיחה שקיימה עם הוריו לאחר האסון: "הכאב הוא בלתי נסבל. הוא מאוד אהב את מה שעשה. אחיו אייל מבוגר ממנו בשלוש שנים, ואלה היא אחותו הקטנה שצעירה ממנו גם כן בשלוש שנים. הוא היה בן מקסים גם להורים שלו, נכד מדהים לסבא שבן יותר מ-90, והוא היה אבא מקסים ובן זוג נפלא", אמרה.
4 צפייה בגלריה
סא"ל שחייני ורס"ן פוגל
סא"ל שחייני ורס"ן פוגל
סא"ל שחייני ורס"ן פוגל

נוביק סיפרה כי כששמעה על האסון חששה לחייו של שחייני: "אנחנו ידענו במה הוא עוסק. הוא איש שעסק בדברים גדולים. מאותו רגע הבנו שזה אמיתי". סגן אלוף שחייני, כך לדברי ורדה, נהג להגדיל ראש - אבל גם ידע להיות "שטותניק" ולהתחבב על הילדים. הפעם האחרונה שראתה את ארז הייתה לפני כשבועיים: "הוא הגיע לכאן הרבה מאוד וביקר פעמים רבות פה בצורית אצל ההורים, אנחנו ממש שכנים צמודים. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים נהדרים. כל דבר שהוא עשה היה במסירות גדולה, בענווה ובצניעות עם פתיחות ענקית להורים".
"הייתה לו מודעות רבה לסביבה ולכל מה שקורה מסביב. הוא היה איש צנוע גם ביום-יום שלו וגם בהתנהלות שלו כלפי אנשים. ארז אהב לטייל וביחד גידלנו את הילדים שלנו. הם ואנחנו זה ממש כמו משפחה, עם חצר משותפת, דשא משותף, טיולים משותפים, זה מה שאפשר".
4 צפייה בגלריה
ארז שחייני עם אחותו אלה
ארז שחייני עם אחותו אלה
"הקסים את כולנו"
4 צפייה בגלריה
ארז שחייני עם אחותו אלה
ארז שחייני עם אחותו אלה
שחייני בילדותו עם אחותו אלה. "היה גאה במשפחה המגובשת"
4 צפייה בגלריה
זירת התרסקות המסוק בחיפה
זירת התרסקות המסוק בחיפה
סריקות בחופי חיפה
(צילום: יואב זיתון)
שחייני הותיר אחריו את בת זוגו דנה ושלושה ילדים: תמר בת ה-11, עומרי בן ה-8 ואלון בן ה-5. בתה של ורדה, נועה, סיפרה גם היא על ארז: "הוא היה בן משפחה שלנו, היה חייכן. אהב מאוד מכוניות היה מנוי על המגזין 'אוטו' - אהב מאוד את המגזין. הייתה לו שלמות של אדם טוב לב, חייכן והיה גאה מאוד בדרך שבחר להיות טייס".
"בימי הקורונה לפני כשנתיים בנה לילדים שלו בית עץ מפואר. הוא היה גאה מאוד במשפחה שלו - משפחה מגובשת. בעברו רצה ללמוד בלשנות, אבל יותר מאוחר ויתר על החלום שלו כי המשיך לטיס, שהיה האהבה הגדולה שלו באמת".

היא הוסיפה: "הוא היה מאוד אבא. זה אסון כבד שאנחנו לא קולטים, לא מצליחים לעכל, חיבקנו את הוריו דודו ומירי ששבו לרמת דוד להיות עם דנה והנכדים הכואבים. איבדנו אדם קסום. איש מיוחד שידע לדבר כל כך הרבה דברים - עם רוח טובה, חייכן, היה מעורב בפעילות חברתיות רבות בחינוך. הוא גם הוביל מהלכים להימנע משימוש בכלים חד-פעמיים בבסיס רמת דוד. הוא עשה את זה בחן, והשתמש בתפקיד שלו כדי לייצר שינוי. זה היה לו חשוב מאוד".
מפרטי החקירה הראשונית עולה כי קצין הסיור שניצל אמש מהתרסקות המסוק מול חופי חיפה, הספיק להעביר דיווח ראשוני לבסיס היחידה שלו באמצעות הפלאפון, וסיפק עדכון על האירוע כדי להקפיץ כוחות לאזור ולכוון אותם לזירה. כך עולה מפרטי החקירה שמנסה להתחקות אחר השתלשלות האירועים שקדמו לאסון, שבו נהרגו סא"ל שחייני ורס"ן פוגל.
הקצין הצליח לעדכן את הצבא, ועשה זאת במקביל לחילוץ העצמי שלו מהמסוק עד שחבר, בשחייה, אל כוח השיטור הימי שהעביר אותו לאמבולנס בחוף. מצבו השתפר משמעותית מאז שנכנס לטיפול במחלקה לרפואה דחופה ברמב"ם, כך לפי בית החולים.
המסוק, מטייסת 193, יצא אתמול בערב מבסיס רמת דוד של חיל האוויר לטיסת אימון מול חופי חיפה. מסיבה שעדיין אינה ברורה, התרסק לים בדרכו חזרה לבסיס. רק אחרי יותר משעה אותרו שני ההרוגים, סא"ל שחייני ורס"ן פוגל, ללא רוח חיים.