5 צפייה בגלריה
חיים ואסתי גרון שנהרגו בהתרסקות מטוס קל ביוון
חיים ואסתי גרון שנהרגו בהתרסקות מטוס קל ביוון
חיים ואסתי גרון
(מתוך פייסבוק)
חיים ואסתי גרון, תושבי תל אביב כבני 70, הם ההרוגים בהתרסקות המטוס הקל שהמריא אמש (יום ב') מחיפה למקדוניה ושבריו אותרו ליד האי היווני סאמוס. חיים גרון היה בעבר סמנכ"ל במשרד התקשורת, והוא אחד מעדי התביעה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.
השניים הותירו אחריהם שלושה בנים וכמה נכדים. ממשרד החוץ נמסר כי קונסולית ישראל באתונה והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי מלווים את המשפחה בארץ ויסייעו להבאת בני הזוג לקבורה בישראל.
5 צפייה בגלריה
חיים גרון ההרוג בתאונת המטוס ביוון
חיים גרון ההרוג בתאונת המטוס ביוון
חיים גרון, ההרוג בהתרסקות המטוס ביוון
(מתוך פייסבוק)
כלי התקשורת ביוון, שדיווחו על התרסקות המטוס הקל מדגם ססנה 182, ציינו כי סיבת ההתרסקות עדיין אינה ידועה - אולם ישנה ההערכה כי התגלו קשיים טכניים לקראת הנחיתה. צבא יוון הזעיק לאזור האסון כוח לאיתור וחילוץ המטוס.

גרון הגשים לפני כ-10 שנים את חלום חייו והפך לטייס. "הוא היה מאושר לטוס", סיפרו קרובים שלו. "הוא קנה את המטוס ביחד עם שותף והיה מרבה לטוס לחו"ל. הוא היה ממריא מחיפה או הרצליה, הפעם המריא מחיפה. היעד שלהם היה מקדוניה והם היו אמורים לנחות בסאמוס לנחיתת תדלוק ולעשות שם לילה. הוא היה טייס אחראי, אנחנו לא מצליחים להבין מה קרה שם".
קרוב משפחה של ההרוגים אמר: "חיים הגשים חלום ישן ועשה רישיון טייס. הוא כל הזמן טס וצבר שעות טיסה. הוא היה כל כך מאושר, מאוד מצער שהם הלכו ככה במכה אחת".
5 צפייה בגלריה
זירת ההתרסקות של המטוס הקל מישראלי באי סאמוס ביוון
זירת ההתרסקות של המטוס הקל מישראלי באי סאמוס ביוון
זירת ההתרסקות באי סאמוס
(צילום: ethnos.gr)
5 צפייה בגלריה
המקום הידוע האחרון של המטוס הקל שהתרסק ביוון
המקום הידוע האחרון של המטוס הקל שהתרסק ביוון
המיקום הידוע האחרון של המטוס הקל שהתרסק ביוון
(צילום: FlightRadar 24)
גרון, שנרשם כאמור על ידי הפרקליטות כעד תביעה מספר 170 במשפט שמתנהל נגד נתניהו, היה אמור להעיד בתיק 4000 שבו מואשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים. כמי ששימש סמנכ"ל הנדסה ורישוי במשרד התקשורת, עדותו הייתה אמורה להתייחס לענייני רגולציה של המשרד.
בתיק 4000 יש למעשה שני שלבים שמנסים להוכיח את הטענה לעסקת שוחד בין נתניהו לבעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ' - שלב הסיקור החיובי בוואלה ושלב ההטבות הרגולטוריות שנטען כי נתניהו העניק בתמורה לאלוביץ'. החוק מאפשר את קבילות עדותו של גרון במשטרה כראיה במשפט, בכפוף למגבלות.
5 צפייה בגלריה
חיים גרון מס' 167 ברשימת העדים בתיקי נתניהו
חיים גרון מס' 167 ברשימת העדים בתיקי נתניהו
גרון ברשימת עדי התביעה במשפט נתניהו
באי סאמוס, הממוקם במזרח הים האגאי וסמוך לחופי טורקיה, נשמעה אמש אזעקה לאחר שהמטוס נעלם מהמכ"מים סמוך לשעה 20:00 בערב. תוך זמן מה התברר כי הוא התרסק בים לפני הנחיתה, כקילומטר וחצי מדרום לנמל התעופה. לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, שלוש ספינות מיהרו למקום ההתרסקות, ובהן ספינה של משמר החופים וספינת דיג. מסוק סופר פומה של חיל האוויר היווני הוזעק אף הוא.
למטוס שהתרסק יש יכולת לשאת עד ארבעה נוסעים ולהגיע ישירות לאיי יוון, ובאופן כללי מדובר במטוס אמין מאוד בעל רקע בטיחותי מרשים לאורך שנים רבות. הדגם משמש בעיקר לטיסות הכשרה, טיסות פנאי ומשימות קלות כמו דיווחי תנועה ותצפיות אזרחיות.