יו״ר תקווה חדשה, גדעון סער, התייחס היום (ג') לאפשרות של חבירה למפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט ואמר: ״אני לא משוכנע שההליכה שלנו יחד תיתן יותר מהליכה נפרדת״. לדבריו, ״ממש לא משוכנע בהנחת היסוד הזאת, וחשוב ללמוד מההיסטוריה שלנו על המקרים שבהם חבירות של אחד ועוד אחד הביאו אחד וחצי״.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
סער אמר את הדברים בערוץ הכנסת ודיבר גם על הבדלי הגישה בינו לבין בנט: ״מאחר ואני מאמין שהמשך שלטונו של נתניהו לא טוב למדינת ישראל, לא טוב לעם ישראל, אני חייב להסיק מזה את המסקנות הרציניות. אני חייב להציג אלטרנטיבה. אני מאמין שרוב הציבור רוצה שינוי ומציג את מועמדותי לראשות הממשלה, אבל אם אני לא אצליח, אני אזדחל לממשלה? איזה מין דבר זה? בדמוקרטיה, אלטרנטיבה צריכה לקחת את עצמה ברצינות״.
כמענה לטענה שלפיה גם בנט רוצה להחליף את השלטון אולם לא פוסל את נתניהו, השיב סער: ״אי אפשר גם קרחת וגם תלתלים. זה לא הולך ביחד״.
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
גם תלתלים? נפתלי בנט
(צילום: הדר יואביאן )
סער התייחס גם לחילופי הממשל בארצות הברית ואמר ש"צריך לבסס את מערכת היחסים על יחס טוב ומאוזן עם שתי המפלגות הגדולות. גם המפלגה הרפובליקנית וגם המפלגה הדמוקרטית. אני משוכנע שאוכל לעשות עבודה טובה יותר מול הממשל ומול הנשיא ביידן. אין לי משקעים שיפריעו לי בדבר הזה ואני אומר את זה בכל הכבוד לפעילות רבת ההישגים של ראש הממשלה בזירה המדינית בכלל ומול הנשיא טראמפ בפרט״.
הוא הוסיף כי לדעתו חצי השנה הקרובה תהיה משמעותית בכל הנוגע להסכם הגרעין עם איראן: ״זו תקופה קריטית ביכולת לייצר שיח ולהשיג את המטרות״.