1 צפייה בגלריה
בדיקות נוגדנים לילדים בבית ספר ביאליק בקריית ביאליק
בדיקות נוגדנים לילדים בבית ספר ביאליק בקריית ביאליק
ארכיון
(צילום: גיל נחושתן)
תושב בת ים בן 37, מתנדב באחד מארגוני ההצלה החרדיים, נעצר אתמול (יום ב') על ידי יחידת ההונאה של מחוז תל אביב בחשד שביצע בדיקות קורונה לילדים במסגרת ביקורי בית, אולם למעבדה בבית החולים הוא שלח דגימות דם של אנשים אחרים.
הבוקר שלח אותו בית משפט השלום בתל אביב לשבעה ימי מעצר בית. הוא חשוד בעשיית מעשה העלול להפיץ מחלה, זיוף בנסיבות מחמירות וקבלת דבר במרמה.
החשוד מחזיק באישור לקחת בדיקות דם בשל תפקידו בארגון. בהודעת המשטרה נמסר שהוא הציע להורים לבצע בדיקות סרולוגיות לילדיהם ללא שאיבת דם באמצעות מזרק, אלא על ידי דיקור אצבע (בדיקה שמראש אינה מהימנה לזיהוי קורונה). על פי המשטרה, הוא שלח לבית החולים עשרות דגימות כאלה כשעל המבחנות מופיעים פרטי ילדים.
לאחרונה פנה משרד הבריאות למשטרה ודיווח שבבדיקות המעבדה בבית החולים עלה חשד שבחלק מהמבחנות ששלח החשוד נמצאו מרכיבים המעידים כי מדובר בדם של אדם מבוגר.
במסגרת חקירה סמויה שנפתחה התברר ששם החשוד הופץ בקרב קבוצות הורים. חוקרי יחידת ההונאה איתרו במעבדת בית החולים עשרות מבחנות חשודות המשויכות לילדים אך מכילות דם של בגירים.
על פי המשטרה, על כל בדיקה גבה החשוד מההורים מאות שקלים, מבלי לעדכן אותם שהבדיקה שביצע אינה תקינה וכי הממצאים המתקבלים אינם נכונים.