המשטרה פתחה אמש (שישי) בחקירת נסיבות מותו של פעוט כבן שנה וחצי מפזורת ערערה בנגב. צוות מד"א פינה אותו במצב אנוש לבית החולים סורוקה לאחר שמשפחתו דיווחה כי נפל מגובה, אך על גופו נמצאו סימנים המעלים חשד כי נדרס. בבית החולים הוא מת מפצעיו.
בשעה 16:50 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על פעוט מחוסר הכרה שהובא ברכב פרטי לחבירה עם צוותי מד"א בכניסה לערד. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום פינו לבית החולים סורוקה את הפעוט במצב אנוש עם פגיעה רב מערכתית תוך כדי פעולות החייאה.
פרמדיק מד"א עמירם מועלם סיפר: "הפעוט הובא אלינו ברכב פרטי כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הוא סבל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד ומיד העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ. תוך כדי הפינוי לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וביצענו בו פעולות החייאה".
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זהו המקרה השביעי מתחילת שנת 2022 שבו נהרג ילד מהחברה הבדואית בהיפגעות. עד כה, בשנה זו מהווים הילדים בחברה הבדואית 35% מכלל מקרי התמותה מהיפגעות.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "אנחנו רואים באופן עקבי לאורך השנים שילדים בחברה הבדואית נמצאים בסיכון הגבוה ביותר להיפגעות ביחס לכלל ילדי ישראל. הגורמים לכך הם שילוב של תנאי חיים קשים, תשתיות לא בטוחות וחוסר מודעות מספקת. בשנים האחרונות ארגון בטרם יחד עם שותפים מהממשל והחברה האזרחית פועל רבות בחברה הבדואית להעלאת מודעות, אבל הדרך עוד ארוכה. אני קוראת למדינה להשקיע תקציבים ייעודיים לבטיחות ילדים בחברה הבדואית, ולאמץ פרויקטים פעילים המראים מדדי הצלחה מוכחת".
פורסם לראשונה: 18:21, 17.06.22