3 צפייה בגלריה
מעבר רחל, ארכיון
מעבר רחל, ארכיון
מעבר רחל, ארכיון
(צילום: גיל יוחנן)
מאבטחים במעבר רחל שליד בית לחם ירו הערב (רביעי) לעבר רוכב אופנוע שנהג בפראות וסיכן אותם. המשטרה מסרה כי לא זוהתה פגיעה ברוכב האופנוע. לא היו נפגעים באירוע, שהרקע לו נמצא בבדיקה.
לפי המשטרה, רוכב האופנוע נסע ללא לוחיות רישוי. הוא הבחין ששערי המעבר נסגרו כדי לעצור אותו, ביצע סיבוב פרסה - והמשיך בנסיעה לכיוון ירושלים תוך סיכון מאבטח במקום. "בתגובה ובשל הסכנה שנשקפה ממעשיו, בוצע ירי על ידי הכוח לעברו והוא המשיך בנסיעה פרועה ונמלט מהמקום. כוחות הוזעקו למקום ונערכות סריקות אחר החשוד תוך בירור נסיבות האירוע", נמסר מהמשטרה.

3 צפייה בגלריה
מוג'אהד טלפיתי שנעצר בשכם היום על ידי כוחות צה"ל
מוג'אהד טלפיתי שנעצר בשכם היום על ידי כוחות צה"ל
מוג'אהד מזיד שנעצר היום בשכם. אסיר לשעבר שנכלא בשל מעורבות בטרור
בתוך כך, כוחות הביטחון עצרו בצהריים בשכם מבוקש החשוד במעורבות בפיגוע הירי ליד חוות גלעד ביום שישי האחרון. החשוד, מוג'אהד מזיד (25), נעצר בפשיטה על ביתו בעיר והועבר לחקירה בשב"כ. בפשיטה לקחו חלק לוחמי ימ"מ וסיירת גולני. מזיד, שנעצר בפשיטה, הוא פעיל חמאס ואסיר לשעבר שנכלא על רקע מעורבות בטרור.
אתמול התרחשו בגזרת שכם שלושה פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל תוך פחות משלוש שעות. חוליית "גוב האריות" קיבלה אחריות על ירי לעבר מוצב תל א-ראס ליד הר ברכה ולאחר מכן גם על ירי לעבר מפקדת החטיבה המרחבית שומרון מדרום לשכם.
3 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל מכתרים בניין בשכם
כוחות צה"ל מכתרים בניין בשכם
הפשיטה בשכם, היום
בנוסף נפתחה אש לעבר כוח שהוקפץ לנקודה על מנת לבצע סריקות. הגשש בכוח השיב בירי לעבר מקורות האש וכוחות גדולים החלו בסריקות במרחב. במערכת הביטחון חושדים שהאחראים לכך הם פעילי הטרור שנותרו בחוליית "גוב האריות", לאחר שרבים מחבריה חוסלו או שהחליטו להניח את נשקם. בחוליית הטרור אף לקחו אחריות על ירי.
בימים האחרונים הגיע לאזור גדוד מילואים חדש, והחשש הוא שפעילי הטרור מנסים לנצל זאת עד שישלים את היערכותו והיכרותו את הגזרה.