חקירת מותו של מוחמד חסן פאיד (38) מחיפה, שנדרס למוות בשכונת הדר בעיר לפני כחודש וחצי, עדיין נמשכת - אך במשטרה משוכנעים כי מדובר באירוע מתוכנן ומכוון שבוצע על-ידי כמה חשודים שהשתמשו בשני רכבים שונים. האירוע התרחש בשעות הערב של יום שישי, 23 ביוני, אז אזרחים דיווחו על הולך רגל שנפצע מרכב ברחוב הרצל בחיפה. צוות מד"א שהגיע למקום פינה אותו במצב אנוש לבית החולים רמב"ם בעיר, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
4 צפייה בגלריה
מוחמד חסן פאיד
מוחמד חסן פאיד
מוחמד חסן פאיד נמלט מקטטה ונדרס למוות
4 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים ברחוב הרצל בחיפה בה נפגע הולך רגל מרכב
זירת תאונת הדרכים ברחוב הרצל בחיפה בה נפגע הולך רגל מרכב
פאיד נדרס על-ידי שני נהגים. זירת האירוע
(צילום: אחמד זידאן, תיעוד מבצעי מד"א)
חוקרי המשטרה שהגיעו לזירה הבינו כבר אז כי לא מדובר בתאונה רגילה - אלא בדריסה מכוונת שבוצעה באמצעות יותר מרכב אחד. חקירת האירוע הוטלה אז על צוות בראשות רב-פקד נמרוד בן דור, ובמהלכה התברר כי פאיד שכר דירה בשכונת הדר בחיפה ובעל הדירה ביקש ממנו לפנות אותה בשל רצונו למכור. בין השניים התפתח דין ודברים, עד שבעל הדירה הודיע לו שעליו לפנותה עד לתאריך 23 ביוני.
לפי החשד, באותו ערב הגיעו כמה אנשים אל פאיד, שהחל להוציא את תכולתו מחוץ לדירה. במקום התפתחה ככל הנראה קטטה, ובמוקד המשטרה התקבל דיווח על גרימת נזק לרכוש מחוץ לדירה. כמה דקות לאחר מכן התקבל דיווח נוסף במשטרה: חשד לדריסת אדם.
4 צפייה בגלריה
רפ"ק נמרוד בן דור
רפ"ק נמרוד בן דור
החשודים שרפו רכב אחד והסתירו את השני. רפ"ק בן דור
(צילום: דוברות המשטרה)
כוחות המשטרה שהגיעו לזירת הדריסה, החלו לחשוד כי האירוע קשור לאירוע הקטטה עליו דווח. החוקרים בדקו את מצלמות האבטחה, גבו עדויות של עדים והבינו כי לא מדובר בתאונה מקרית. לפי החשד, בעת הקטטה נמלט פאיד מהמקום בריצה, ודקות ספורות לאחר מכן נדרס ברחוב הרצל. חוות דעת של בוחן תאונות קבעה גם היא כי מדובר בדריסה מכוונת: פאיד נדרס בידי נהג מכונית אחת, ומיד לאחר מכן נדרס על ידי נהג מכונית שנייה ש"פשוט נסע עליו".
בנוסף, המשטרה טוענת כי החשודים השמידו ראיות, שרפו את אחד מכלי הרכב והסתירו את השני באזור מיוער. עד כה נעצרו חמישה חשודים, בהם גם האדם שלטענת המשטרה נהג באחת המכוניות בעת הדריסה. במשטרה מייחסים לו חשדות לעבירות של המתה בקלות דעת, קשירת קשר לביצוע פשע, הפקרה אחרי פגיעה – תוך גרם חבלה חמורה או מוות לנפגע, תקיפה וחבלה ממשית על-ידי שניים או יותר, השמדת ראיות והיזק לרכוש במזיד.
4 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים ברחוב הרצל בחיפה בה נפגע הולך רגל מרכב
זירת תאונת הדרכים ברחוב הרצל בחיפה בה נפגע הולך רגל מרכב
זירת האירוע
(צילום: דוברות המשטרה)
מעצרו של הנהג הוארך ארבע פעמים, ולבסוף בית משפט השלום בחיפה הורה לשלוח אותו למעצר בית של שבעה ימים. גם מעצרם של ארבעת החשודים הנוספים הוארך מעת לעת והם שוחררו בתנאים מגבילים. חמשת החשודים, מיוצגים על ידי עו"ד רונן חליוה ומכחישים כל קשר לאירוע.
במשטרה אמרו כי "מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת, אך מאחר והתשתית הראייתית לא גובשה לכתב אישום תוך כדי מעצרם, הם שוחררו בתנאים על ידי בית המשפט. החקירה נמשכת. יש מעורב נוסף שטרם נעצר וצפוי להיחקר. התיק הועבר לבחינה נוספת של הפרקליטות".
עו"ד רונן חליוהעו"ד רונן חליוה
סנגורם של החשודים, עו"ד חליוה, אמר ל-ynet כי "ניסיונותיה של היחידה החוקרת לקשור את מרשיי בכל דרך אפשרית לאירוע לא רק שהעלו חרס, אלא שבמהלך ימי המעצר לצרכי חקירה הובהר באופן ברור כי לא מדובר בעבירת המתה אלא בתאונת דרכים מצערת".