ישראל תעביר לרשות הפלסטינית בין מיליון ל-1.4 מיליון מנות חיסון נגד נגיף הקורונה של חברת פייזר הנמצאות בארץ. בהודעה משותפת של משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד הביטחון, שפורסמה בצהריים (יום ו'), נמסר כי תוקפן של כלל מנות החיסון שיועברו לרשות הפלסטינית אמור לפוג בקרוב. בשלב הראשון הועברו היום כ-100 אלף מנות חיסון לרשות הפלסטינית.
בתמורה לחיסונים שיועברו לרשות הפלסטינית, תקבל ישראל כמות זהה של מנות חיסון חדשות מחברת פייזר במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר, על חשבון המשלוח שמיועד לפלסטינים.
2 צפייה בגלריה
100 אלף מנות חיסוני קורונה הועברו מישראל לרשות הפלסטינית
100 אלף מנות חיסוני קורונה הועברו מישראל לרשות הפלסטינית
מעבירים את החיסון
(צילום: דוברות מתפ"ש)
בהודעה המשותפת הוסבר כי המתווה אושר לאור העובדה שמלאי החיסונים שבידי ישראל עונה על כלל הצרכים כיום. "בהתאם להמלצת הגופים הרלוונטיים", נמסר, "לאחר עבודת מטה וקבלת כלל האישורים הנדרשים, סוכם כי מדינת ישראל תעביר לרשות הפלסטינית 1-1.4 מיליון מנות חיסון נגד נגיף הקורונה של חברת פייזר הנמצאות בישראל".
2 צפייה בגלריה
100 אלף מנות חיסוני קורונה הועברו מישראל לרשות הפלסטינית
100 אלף מנות חיסוני קורונה הועברו מישראל לרשות הפלסטינית
100 אלף מנות חיסוני קורונה הועברו מישראל לרשות הפלסטינית
(צילום: דוברות מתפ"ש)
כבר היום היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים תיאמה מעבר של כ-100 אלף מנות חיסון נגד נגיף קורונה של חברת פייזר הנמצאות בישראל, לידי הרשות הפלסטינית. זאת בתום עבודת מטה שנמשכה חודשים ארוכים ביחידה, בשיתוף עם המשרד לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית ומשרד הבריאות הישראלי. החל מראשית התפרצות נגיף קורונה, פעלה מדינת ישראל בשיתוף עם הרשות הפלסטינית, במטרה לסייע לאחרונה להתמודד עם המגיפה. במסגרת המאמצים, היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים תיאמה הכנסת ציוד רפואי שנתרם על ידי הקהילה הבינלאומית לרשות הפלסטינית - אשר כלל ערכות לבדיקת קורונה, מכונות הנשמה, ציוד מיגון וחיטוי, וכן העבירה לידי מערכת הבריאות הפלסטינית מאות אלפי מנות חיסון, אשר חלקן נתרמו על ידי הקהילה הבינלאומית וחלקן על ידי משרד הבריאות הישראלי.
כמו כן היחידה תיאמה הדרכות משותפות של צוותי רפואה ישראלים ופלסטינים בנושא התמודדות עם מגיפת הקורונה ואף הובילה מבצע רחב היקף לחיסון למעלה ממאה אלף פלסטינים אשר מועסקים בישראל ובהתנחלויות ביהודה ושומרון. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, אמר: ״בשבועות האחרונים פעלנו ביתר שאת על מנת להביא לחתימת הסכם החיסונים בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית, אשר מביא עימו בשורה משמעותית למאמץ המשותף למיגור מוחלט של נגיף הקורונה באזור שלנו. מדובר באינטרס בריאותי וכלכלי משותף ראשון במעלה, שכן אנו חיים במרחב אפידמיולוגי אחד. הסכם זה מצטרף לשורת צעדים במסגרת המאמץ המשמעותי שמובילה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים מאז התפרצות נגיף הקורונה - במטרה לשמור על בריאותם של תושבי האזור ולהשיב את שגרת החיים על כנה״.
בינתיים אובחנו אתמול 25 ישראלים חיוביים לקורונה. בבתי החולים מאושפזים 48 חולי קורונה, 24 מהם במצב קשה. 17 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,427 חולי קורונה - שישה מהם החודש.