חילופי ירי אירעו הלילה (יום ו') בין כוח צה"ל שפעל באזור טול כרם לבין חמושים. אחד החמושים נהרג - לפי גורמים בצה"ל, לאחר שנורה ובמקביל גם נפגע מרסיסי מטען חבלה שהחזיק וניסה להשליך לעבר הלוחמים.
במהלך הפעילות פרצו במקום הפרות סדר שכללו ירי, יידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוח וכן הפעלת מטעני חבלה. החיילים השיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי מדויק לעבר המחבלים. לא היו נפגעים בקרב החיילים.
2 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל ביהודה ושומרון
פעילות צה"ל ביהודה ושומרון
חיילי צה"ל בפעילות ביהודה ושומרון, ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
מחמוד אבו סען
מחמוד אבו סען
מחמוד אבו סען, שנהרג בחילופי האש
מדובר צה"ל נמסר כי "בפעילות במרחב העיר טול כרם, חשודים ירו, השליכו מטענים ויידו אבנים לעבר הלוחמים, שהגיבו בירי. זוהו פגיעות".
לפי הפלסטינים, הפעילות התרחשה במחנה הפליטים נור שמס שממזרח לטול כרם. לדבריהם, ההרוג הוא מחמוד אבו סען (18). הוא הועבר לבית חולים מקומי שם נקבע מותו.
בג'יהאד האיסלאמי אמרו שהם "מתאבלים על השהיד הצעיר של פלסטין שנהרג מכדורי חיילי הכיבוש במהלך הסתערות על מחנה העיר טול כרם. אנו מאשרים כי הפשעים הללו לא יחלישו את נחישות עמנו ואת התעקשותו להמשיך בקרבם עד הניצחון, ויגדילו את החשבון שהאויב ישלם מידי המתנגדים האמיצים שלנו באופן שווה לגודל הפשעים והטרור".
במקביל, לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה גם בכפרים בידו ועיזריה ובמחנה הפליטים אל ערוב ועצרו חמישה מבוקשים. דובר צה"ל מסר כי "במהלך הפעילות בכפר בידו, איתרו הכוחות והחרימו זיקוקים. כמו כן, חשודים יידו אבנים לעבר הכוח, שהגיב באמצעים לפיזור הפגנות". המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.