שני חיילים כבני 20 נפצעו הבוקר (יום שלישי) באורח בינוני וקל בפיגוע דקירה סמוך לצומת צריפין, באזור באר יעקב. אזרחים שהיו במקום עצרו את המחבל, מוחמד מחמוד עוואודה (21) מחברון, בעל היתרים לעבוד ביישובים ישראליים ביהודה ושומרון, והוא הועבר לחקירת המשטרה.
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע באזור צריפין
זירת הפיגוע באזור צריפין
זירת הפיגוע באזור צריפין
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע באזור צריפין
זירת הפיגוע באזור צריפין
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון אמר בזירת הפיגוע כי "הגיע לפה מפגע, תושב חברון בשנות ה-20 לחייו. הוא צעד אחרי שני חיילים שהלכו לכיוון הבסיס שלהם, ובשלב מסוים דקר את שני החיילים. חייל אחד נפצע באורח קשה מחתך עמוק בצווארו, והשני נפצע קל. המחבל נתפס ונעצר מיד על ידי אזרחים שהיו בזירה, וכעבור כמה דקות בודדות הגיע לכאן כוח משטרה. כרגע המחבל נמצא בתחקור בתחנת רמלה".
לדבריו, "בהתחלה סברנו שמדובר במחבל נוסף, אבל כרגע, אחרי הבדיקות שעשינו, עולה כי מדובר במפגע בודד. לכן, אחרי הערכת מצב שקיימתי עכשיו, החזרתי את הנושא של סריקות לשגרה. בכל מקרה, הגברתי במקביל את הביטחון השוטף החל מרגע זה, כולל כוחות יסמ"ג, מג"ב ויס"מ שיעבו את המכלולים, האתרים והטריטוריות שלנו על מנת לייצר שקט ושלווה פה באזור".

מצבו של של החייל שנפצע באורח בינוני הוגדר תחילה כקשה, ובהמשך עדכן בית החולים שמיר-אסף הרופא על שיפור במצבו. מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ציין כי לא נשקפת סכנה לחייו של החייל.
הדיווח על הדקירה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב איילון בשעה 09:52. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשני הפצועים, הסובלים מפצעי דקירה, ופינו אותם בהכרה לבית החולים שמיר-אסף הרופא בצריפין. כוחות משטרה גדולים בסיוע מסוק משטרתי ביצעו סריקות נרחבות באזור לשלילת הימצאות חשוד נוסף.
דובר מד"א זכי הלר אמר כי "לפני כחצי שעה, סמוך לכביש 44 לכיוון באר יעקב, נמצאו שני צעירים על המדרכה שכנראה נפגעו מאותו מחבל. החובשים שלנו הגיעו במהירות למקום. הם הבחינו בשני הצעירים שהיו בהכרה מלאה. אחד מהפצועים שכב על המדרכה, הצעיר השני היה לצידו. הם סבלו מפגיעות בגפיים, אחד גם בפנים, והתבצע פינוי לבית החולים אסף הרופא. החובשים שלנו נתנו להם טיפול מהיר בשטח. המחבל נוטרל ונתפס על ידי כוחות הביטחון במקום".
חובשת בכירה במד"א מיכל קופר ופרמדיקית מד"א יעל אנקונינה סיפרו: "הגענו במהירות למקום עם ניידת הטיפול הנמרץ וחברנו לכוחות הגדולים של מד"א שטיפלו בשני הפצועים בזירת הפיגוע. הכנסנו את הפצוע קשה במהירות לניידת, ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות לבית החולים כשמצבו יציב".
חובש רפואת חירום במד"א אורי שטיינמץ הוסיף: "הפצוע שנפגע באורח קל מדקירה בפלג גופו העליון ישב על המדרכה כשהוא בהכרה מלאה. הכנסתי אותו לאמבולנס ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות".
חובש איחוד הצלה מני משולם, שהיה בדרכו לעבודתו, סיפר: "ראיתי בן אדם ליד חיילים, סכין באוויר. יצאתי החוצה והתעמתי עם המחבל. אנשים נוספים הצטרפו ועזרו להשתלט עליו".
ראש העיר באר יעקב ניסים גוזלן אמר כי "מי שעצר את המחבל אלה נהגים שעצרו בכביש 4313, ראו את הסיטואציה, הגיבו בתושייה - והשתלטו עליו. בשעה האחרונה ביצענו סריקות על מנת לוודא שאין באזור מחבלים נוספים".
בתוך כך, הופצה הודעה לתושבים: "תושבים יקרים, לפני מספר דקות בוצע פיגוע דקירה באזור שער ירושלים בכניסה לצריפין, ניר צבי. שני חיילים שנדקרו הועברו למרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). כל כוחות הביטחון, המשטרה, הפיקוח והשיטור שלנו, כולם בשטח מבצעים סריקות למען הסר ספק שאין מחבל נוסף. מאחל לחיילנו האהובים החלמה מהירה. אני קורא לכולכם לגלות ערנות ולדווח למוקד או למשטרה על כל דבר חשוד".
דובר חמאס בירך על הפיגוע. במקביל, משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי הבוקר נפצעו שלושה בני אדם מירי במחנה הפליטים דהיישה שליד בית לחם. כוח צה"ל עצר במחנה שישה מבוקשים. במקום התפתחה הפרת סדר שכללה ירי על הכוחות, שהשיבו באש.
בכתבה זו שולבו סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום