משרד החוץ פועל לקידום יוצרים ישראלים בארה"ב, ובימים אלו, לאחר כשנה של הכנות אינטנסיביות, הוא מקיים "כנס חשיפה" בלוס אנג'לס - SCRIPTED ISAREL. מטרת הכנס, הינה לחשוף בפני תעשיית הבידור האמריקנית בהוליווד יצירות מקור ישראליות, במטרה לרקום שיתופי פעולה ויצירה חדשים. לכנס הגיעה משלחת של כ-40 יוצרי ומפיקי טלוויזיה ישראלים.
במסגרת הכנס, שאותו יזם סגן שר החוץ עידן רול, ייפגשו חברי המשלחת עם בכירים בענקיות הסטרימינג וגופי שידור כמו נטפליקס, דיסני, סוני, אמזון, פיקוק (מרשת NBC) והולו.
2 צפייה בגלריה
פאודה עונה 4
פאודה עונה 4
מתוך "פאודה"
(צילום: אליה ספינופולוס, באדיבות yes)
המשלחת, שמומנה במלואה על ידי משרד החוץ בכחצי מיליון דולר, עתידה להפוך למסורת, שבמסגרתה תציג מדי שנה התעשייה הישראלית את יצירות המקור החדשות שלה. בין חברי המשלחת, ניר ברגר ("המפקדת"), דנה שטרן (שאחראית בין היתר על "פאודה" ו"שטיסל"), שי אינס ("מלכת היופי של ירושלים"), רם לנדס ("מחוברים"), יוצרי "בשבילה גיבורים עפים" ששודרה בנטפליקס, אולפני הרצליה, "קודה תקשורת", "ארצה הפקות" ושלל בכירי המפיקים והיוצרים בישראל.
במשרד החוץ אמרו כי יותר מ-100 סדרות ישראליות זכו לחשיפה בנטפליקס ותשע סדרות מקור ישראליות הופקו על ידיה עד כה. מחקרים הוכיחו כי רבע מהאנשים שצפו בתוכן מקומי הביעו עניין רב יותר באותה מדינה ובהיסטוריה שלה.
רול אמר כי "הכנס הוא חלק ממחויבות משרד החוץ לקדם את מיטב היוצרים הישראלים בזירה הבינלאומית, להוות מקפצה כלכלית עבורם ולפתוח עבורם דלתות. יש למסד את מעמדו של ענף הבידור והיצירה הישראלית בעולם. אנחנו צריכים הצלחות ענק נוספות כמו 'פאודה' ו'שטיסל'".
2 צפייה בגלריה
עידן רול עם מנכ"ל נטפליקס
עידן רול עם מנכ"ל נטפליקס
עידן רול עם מנכ"ל נטפליקס

דנה שטרן, שאחראית על ייצוא סדרות ישראליות לעולם, בהן פאודה ושטיסל, אמרה כי "היוזמה של משרד החוץ ללוות ולהגדיר את תעשיית הטלוויזיה כמחוללת שינוי ואהדה בעולם מדהימה. כך נוכל להמשיך לספר סיפורים ישראלים שמייצרים תהודה ופוגשים קהלים בכל רחבי העולם".