מירב לשם גונן, אמה של רומי (23) שחטופה כבר 173 ימים בעזה, התייחסה הבוקר (יום ד') לעדותה המצמררת של עמית סוסנה, שהעידה בריאיון ל"ניו יורק טיימס" כי הותקפה מינית בשבי. בריאיון ל-ynet אמרה לשם גונן: "מה שהיא בחרה לעשות הוא ראוי להערצה. היא השראה, ועושה שליחות עבור הבנות שעדיין שם. יש לה אומץ שרק מראה איזה עם חזק אנחנו".

1 צפייה בגלריה
עמית סוסנה
עמית סוסנה
"חשפה את הרשע והאופל שנמצאים בו החטופים". סוסנה
(צילום: REUTERS/Alexandre Meneghini)
לשם גונן סיפרה על תסכולה מהמו"מ לשחרור החטופים, שעדיין תקוע. "זה כואב. יש לי ילדה שם. כל מה שאני רוצה לעשות זה להביא אותה, להפוך את העולם, להזיז אותו - רק להביא אותה". לדבריה, "אנחנו כל היום עובדים בזה. איזה פעולות לעשות, על מי לוחצים, לאן מגיעים, זו עבודה נון-סטופ".
היא הוסיפה: "אני האחרונה שאגיד לאיזו משפחה לא לעשות איזו פעולה שהיא חושבת שהיא זו שתביא את האהוב שלה. אני לא יודעת מה הפעולות הנכונות. אנחנו נמצאים בכאב, פחד. כל משפחה וכל אדם צריך לעשות את מה שהוא באמת מאמין".
על הגעגועים העמוקים לבתה: "לפני כמה שבועות חלמתי על רומי, באחת הפעמים הראשונות. חלמתי שאני נכנסת לעזה. הייתי בחדר, וראיתי את המחבלים נכנסים לחדר, אבל אני ורומי חזרנו הביתה. הצורך הוא שהיא תחזור עכשיו, זה מה שלנגד עיניי".
גם נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר לריאיון האמיץ של סוסנה, ואמר: "מדובר בריאיון קורע לב, חשוב ואמיץ מאין כמותו. אני מבקש להודות לעמית סוסנה על כך שחשפה את הרשע והאופל שנמצאים בו כל החטופים בעזה".
הנשיא, שנאם בוועידת ישראל לאקלים שנערכה באוניברסיטת בן גוריון בנגב, הזכיר גם את נועה ארגמני, שעדיין חטופה בעזה: "גיבורה נוספת היא נועה ארגמני, סטודנטית כאן בבן גוריון, שעניינה מונח על שולחנם של כל מנהיגי תבל. אנחנו עושים כל מאמץ לשחרור החטופים. סיפורם, עניינם והמאמץ לשחרורם חייב להיות כל העת בראש מעיינינו".

רז כהן, שניצל מהטבח במסיבת הנובה ברעים והפך לעד מרכזי לזוועות שביצעו מחבלי החמאס, התייחס בריאיון ל-ynet לספק שהטיל ה"ניו יורק טיימס" על עדות הפרמדיק על זוועות שראה בעיניו בקיבוץ בארי. "אני חותם על העדות שלי, ונמצא איתי חבר שלי, שיחד שיתפנו את העדות שלנו בסרט דוקומנטרי שיצא בקרוב, מול כל האנשים שמנסים להגיד שזה לא קרה", אמר כהן.
"ממה שהבנתי, אני עד הראייה היחיד שראה בעיניים שלו אונס. כשמודיעים לי שניו יורק טיימס או כל אחד אחר מטילים ספק בעדות של הפרמדיק, ואז מתקשרים אליי ומבקשים ממני לחזור על העדות שלי - אני תמיד שמח לעזור בעניין הזה. זה התפקיד שלי, ואם אני יכול לעזור כדי להגיד שבזה אמת קרה - אני פה כדי להזכיר, ולהגיד את זה פעם ועוד פעם".