תיעוד: ח"כ טיבי מאפשר לחשוד בהפרות סדר להימלט

ח"כ אחמד טיבי תועד אתמול (חמישי) מפריע לשוטרים לעצור חשוד במעורבות בהפרות סדר בשכונת בית חנינא שבצפון-מזרח ירושלים - ומנצל את חסינותו כדי לאפשר לחשוד להימלט מהמשטרה. בתיעוד נראה טיבי מתעמת עם השוטרים, צועק עליהם, ומחלץ בכוח את החשוד מידיהם - מה שאפשר לו לברוח בריצה. ח"כ איתמר בן גביר פנה ליועמ"שית וביקש לפתוח בחקירה נגד טיבי.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: אחמד טיבי מאפשר לחשוד בהפרות סדר בבית חנינא להימלט ומפריע לפעילות המשטרה
תיעוד: אחמד טיבי מאפשר לחשוד בהפרות סדר בבית חנינא להימלט ומפריע לפעילות המשטרה
"הפריע, דחף והתלהם". מתוך התיעוד
במהלך הפרות הסדר שהתרחשו ביממה האחרונה בבית חנינא נפצעו שוטרים ונעצרו כמה חשודים בחשד למעורבות בהפרות סדר, תקיפת שוטרים, הסתרה והתפרעויות אלימות. לגבי האירוע המתועד, נמסר מהמשטרה אמש כי "היום אחר הצהריים עיכבו השוטרים צעיר לאחר שעלה חשד לגביו כשהשליך חפץ חשוד מידיו. במהלך עיכובו בשטח הגיע נבחר ציבור, הפריע בביצוע העיכוב, דחף, התלהם ואף אפשר את בריחתו של החשוד בכוח. לאחר מרדף רגלי קצר, החשוד נתפס ונעצר לחקירה במשטרה".
עוד נמסר מהמשטרה: "אנו רואים בחומרה את התנהלותו של נבחר הציבור, שניצל את חסינותו לרעה ואפשר בריחה של חשוד במהלך עיכובו (ללא הצלחה כאמור). הפרעה לפעילות משטרתית לשמירת החוק והסדר הוא מעשה פסול, בפרט כשהוא מבוצע על ידי נבחר ציבור שאמור לשמש דוגמה אישית ולא לסכל פעילות משטרתית".
בתגובה להודעת המשטרה אמר טיבי ל-ynet: "המשטרה טענה כי 'זרק חפץ חשוד'. מה הוא החפץ? שקרנים".
2 צפייה בגלריה
אחמד טיבי
אחמד טיבי
אחמד טיבי בבית חנינא, היום
(צילום: AFP)
בעקבות התקרית, פנה ח"כ איתמר בן גביר במכתב ליועמ"שית, גלי בהרב-מיארה, וביקש לחקור את הח"כ מהרשימה המשותפת על הפרעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם. במכתבו ציין בן גביר כי מהסרטון עולה באופן ברור שח"כ טיבי תוקף שוטרים ומסייע לחשוד להימלט ממעצר.
לדבריו, "לטיבי אין חסינות לעשות מעשים שכאלה וחסינות חברי הכנסת לא נועדה לאפשר להם לעשות עבירות פליליות ולא ברורה לי ההתנהלות, גם כלפי טיבי וגם כלפי עודה וחברי כנסת נוספים מהרשימה המשותפת שהם מתועדים כאשר הם מבצעים עבירות פליליות, אך משום הדין לא ממוצה איתם".
בנוסף, הוגשה נגד טיבי תלונה במשטרה על ידי עו"ד נתי רום בגין הכשלה, הפרעה לשוטר וסיוע להימלטות ממעצר.
השר לביטחון פנים עמר בר-לב אמר אמש בתגובה לתקרית: "אני רואה בחומרה את התנהגותו של ח"כ אחמד טיבי, כאשר פגע היום בפעילותם של שוטרים בירושלים בביצוע תפקידם. שוטרי ושוטרות משטרת ישראל פועלים במציאות מורכבת, והניסיון לשבש את עבודתם הוא בלתי נסבל - בוודאי כאשר מדובר בחבר כנסת שמנצל לרעה את חסינותו. ח"כ טיבי יודע שבמקרה ויש לו טענות כלפי המשטרה - הוא יכול לפנות ישירות אליי".
מלשכתו של ח"כ טיבי נמסר: "ח"כ טיבי הזיז את החשוד מהמג"בניקים כי חשש שהם יכו אותו, ואחד השוטרים תפס אותו והוא הצליח להימלט".
מהרשימה המשותפת נמסר בתגובה לתקרית: "נוכחות השוטרים ליד הכנסייה הייתה נוכחות מתגרה וניסו להכות צעירים ולבצע מעצרי סתם של צעירים בכנסייה בעת ניחום אבלים. פרצו לבית שירין אבו עאקלה בגלל דגל פלסטין. כך יוצרים כעס ותסיסה. יש לשחרר את שני הצעירים שנעצרו ולהתרחק מהכנסייה ולכבד את הדרישה של המשפחה להתרחק מהלוויה כדי שהלוויה תתנהל כרגיל".
פורסם לראשונה: 21:13, 12.05.22