ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד אמר היום (ראשון) בפגישה סגורה עם חברים בארגון פילנתרופי בלשכתו בירושלים כי הציע לממשלה הבאה, שבראשה צפוי לעמוד בנימין נתניהו, סיוע פוליטי מול הממשל הדמוקרטי בארה"ב בכל הנוגע לאיראן. "יש לי יחסים טובים עם הדמוקרטים מאשר לנתניהו, והצעתי לממשלה החדשה עזרה בנושא האיראני", אמר לפיד, לפי גורמים שנחשפו לדברי לפיד.
1 צפייה בגלריה
ועידת המשפט ה-11
ועידת המשפט ה-11
רה"מ היוצא לפיד, ורה"מ המיועד בנימין נתניהו
(צילום: מוטי קמחי, אלי מנדלבאום )
את הדברים אמר ראש הממשלה היוצא כשנשאל על ידי חברי הארגון במה היה רוצה לעסוק אחרי שיסיים את כהונתו. בהמשך, סיפר לפיד על שיחה שקיים עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאחרונה. "מה שאני מנסה לעשות זה לפעול להשגת הסכם ארוך וחזק יותר מול איראן. דיברתי על כך ארוכות עם הנשיא ביידן. הוא אמר שההסכם עם איראן לא יקרה בקרוב", אמר לפיד.
עוד אמר כי "ב-2015, לפני החתימה על ההסכם עם איראן, הנשיא אובמה שחרר מידע לפיו לארה"ב יש פצצות חודרות בונקר, מה ששכנע את האיראנים לחתום על ההסכם. אם יש אפשרות נוספת כזאת לאמריקנים, אני משוכנע שזה יעזור להשיג הסכם ארוך יותר וחזק יותר. אמרתי לו שצריך לשים איום צבאי ממשי על השולחן, אך לצערי זה עדיין לא קורה".
לפיד אירח בפגישה את חבר הנאמנים של הארגון הפילנתרופי JNF UK, שמבקר בישראל, ואת העומד בראשו שמואל חייק. חייק אמר כי הארגון, שמגייס תרומות בקרב יהודי אנגליה, מסייע לנגב ולקהילות מוחלשות בפריפריה. לפיד ציין כי "בזכות הסיוע שישראל מקבלת מיהודי התפוצות ואנגליה, ישראל הצליחה לבנות חברה שמחבקת ועוזרת לחלשים ולהפוך למדינה חדשנית ומצליחה למרות האיומים עליה". חייק איחל לממשלה החדשה שעתידה לקום וגם לאופוזיציה בראשות לפיד הצלחה, ואמר שהוא מקווה שלפיד יחזור במהרה לתפקיד. "אני בטוח שההיעדרות שלך מכסא ראש הממשלה תהיה קצרה", אמר.