1 צפייה בגלריה
בדיקה בדיקת קורונה מבחנה ב עמדה ב שכונת שייח' ג'ראח ב מזרח ירושלים
בדיקה בדיקת קורונה מבחנה ב עמדה ב שכונת שייח' ג'ראח ב מזרח ירושלים
"במוקד זיהו שהמרפאה מוציאה אישורים חריגים רבים". בדיקת קורונה בירושלים
(צילום: AP)
משרד הבריאות והמשטרה פתחו בחקירה נגד מרפאה בירושלים שלפי החשד סיפקה אישורי החלמה מזויפים מקורונה, במטרה לשחרר מבידוד אנשים שנכנסו לישראל.
מדובר במרפאה פרטית שמספקת שירותים רפואיים בין היתר למבוטחי קופת החולים מאוחדת. "החשד הראשוני עלה לאחר שקיבלנו מידע מהמוקד שלנו, שבעצם מקבל את כל האישורים של הרופאים ומאשר לאנשים לצאת מבידוד", הסביר אתמול ד"ר רוני ברקוביץ', מנהל האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות. "מהמוקד פנו אליי ואמרו שיש מרפאה בירושלים שמוציאה אישורים חריגים רבים ושזה לא נראה הגיוני. כשעברנו על האישורים ראינו שהם ניתנו על ידי שני רופאים ספציפיים, וראינו שלמעשה זהו אותו דף ואותו מסמך, ורק השמות של האנשים השתנו".
במשרד הבריאות הגישו תלונה במשטרה ובחודש שעבר נערכה פשיטה משותפת של אגף ההונאה של המשטרה ושל משרד הבריאות על משרדי המרפאה, שבמהלכה הוחרם ציוד רב.
על פי החשד, בין 20 ל-30 איש - שרובם הגיע מארצות הברית - שוחררו מבידוד בעקבות אישורים רפואיים שקיבלו במרפאה. החשד הוא שהאישורים סופקו בתמורה לכסף.
"אנחנו רואים את המקרה הזה בחומרה", אמר ד"ר ברקוביץ'. "אם יש אנשים שמנצלים את הכוח והיכולת כדי להוציא אנשים מבידוד אז ברור שהם חוטאים למקצוע וזו גם שרלטנות".
מהמשטרה נמסר כי בימים אלה "נחקר חשד לזיוף מסמכים, ובמסגרת החקירה בוצעו ועוד יבוצעו כל פעולות החקירה הנדרשות, הכול במטרה להגיע לחקר האמת".
מקופת חולים מאוחדת נמסר: "מדובר במרפאה פרטית שמספקת שירותי רפואה כספק חיצוני. מאוחדת לא קיבלה לידיה ממצאים כלשהם מהמשטרה ולפיכך אין לנו מידע בעניין חשדות לפלילים. ככל שיידרש, נסייע למשטרה בכל דרך".
עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין המייצגים את המרפאה מסרו: "המרפאה מתנהלת בפיקוח משרד הבריאות, בשיתוף פעולה עם קופות החולים, בסטנדרטים הגבוהים ביותר. דווקא בגלל המוניטין הטוב של המרפאה החליטו גורמים פסולים לזייף את אישוריה של המרפאה ובשל כך הוגשה תלונה לפני מספר חודשים. בחקירה שהתקיימה הדברים הוצגו למשטרה ולכן החקירה הסתיימה עוד באותו יום. המרפאה תמשיך לספק שירות מקצועי ואיכותי ותיקח חלק במאבק הלאומי נגד התפשטות נגיף הקורונה".