נטע שפיר, תושבת גבעת שמואל, יצאה אמש (יום ד') לרכוב על אופניים ביום הכיפורים. כשהגיעה לכביש 4, סמוך לעיר מגוריה, הבחינה בילד בן 12 מרמת גן, ורכבה לצדו. כעבור דקות ספורות הוא נפגע מרכב - ונהרג. "הוא שאל אם זו הדרך לפתח תקווה, רכבנו אחד ליד השני - ופתאום הגיע רכב במהירות מטורפת. לא ניסה לזוז הצידה, לא לבלום. נסע ישר אלינו. רציתי למשוך אותו וזה היה מאוחר, ואז שמעתי פיצוץ. הסתובבתי אחורה, ראיתי עננת אבק גדולה והתחלתי לצרוח", סיפרה ל-ynet.
"הוא היה ילד מבריק מכל בחינה", סיפר אביה של אחת מחברותיו לכיתה של הילד. "בוגר, תלמיד מצטיין, מוזיקאי מחונן. ילד שהצליח בכל מה שנגע בו - אלוף במדעים, ברובוטיקה. צייר ואמן מחונן, שעיצב לעצמו תמיד את התחפושות הכי ייחודיות בפורים. אי אפשר לעכל את זה בכלל. כולם בהלם, הילדים וההורים. זה אובדן שלא ניתן לתאר". בבית הספר שבו למד התקיים מפגש עם התלמידים, מנהלת בית הספר והשירות הפסיכולוגי. חבר לכיתה סיפר במפגש: " תמיד היה החבר הכי טוב שלנו, אנחנו עדיין לא מאמינים".
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה באיילון שבה נפגע קשה ילד בן 11 בכיפור
זירת התאונה באיילון שבה נפגע קשה ילד בן 11 בכיפור
ליד הרצליה: בן 11 שרכב על אופניים נפצע קשה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
על המפגש עם הילד, רגע לפני התאונה שקטעה הכול, סיפרה שפיר: "היינו רק שנינו על הכביש. שמעתי 'סליחה, סליחה', והסתובבתי אליו. הוא ניסה להיזכר ברחוב שרצה, אמר שזה כתוב לו ונעצר, פתח את התיק והוציא דפים מודפסים של מסלול. זה היה מקסים כל כך. חשבתי להמשיך לרכוב איתו, אבל אז הגיע הרכב. הכביש היה מלא שברים, האופניים התרסקו ועפו כמה עשרות מטרים קדימה".
שניות לאחר הפגיעה, סיפרה שפיר שצעקה שרכב איתה ילד ותהתה איפה הוא. "הגיעו עוד אנשים ומצאו אותו. ראיתי אותו מרחוק והבנתי שהוא לא שרד. רציתי שהמשפחה תהיה מעודכנת ופתחתי את התיק, מצאתי הצהרת בריאות שלו וחייגתי למשטרה. מסרתי את הפרטים ונסעתי הביתה בהמתנה לנס, שיכתבו שהוא שרד ואבוא לבקר אותו, אבל לצערי זה לא קרה. נעצבתי כששמעתי שהוא נהרג. אני רוצה להגיע למשפחה, לספר להם על רגעיו האחרונים".
2 צפייה בגלריה
ערב יום כיפור בתל אביב
ערב יום כיפור בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
לאחר התאונה עצרה המשטרה את הנהג הפוגע, תושב המרכז בן 40, בחשד שנהג בשכרות. רוכב האופניים שנפצע אנושות בתאונה פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, אולם הצוותים הרפואיים נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה צפויה לבקש להאריך את מעצרו של הנהג הפוגע בבית משפט השלום בתל אביב.
פרמדיק מד"א דורד בארכה וחובש רפואת חירום במד"א רמזי אגבאריה, שהגיעו לזירת התאונה ופינו את הנער לבית החולים, סיפרו: "הנער רכב על האופניים כשהוא ממוגן בקסדה ומגנים, ושכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלות קשות בכל חלקי גופו. יחד עם צוותים נוספים של מד"א הענקנו לו טיפול רפואי שכלל קיבועים, עצירת דימומים ומתן תרופות, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה מאוד כשהוא מונשם. בבית החולים למרות מאמצים ארוכים של הרופאים להציל את חייו הם נאלצו לקבוע את מותו".
ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן כתב כי "קצת לפני השעה שמונה בבוקר שלחה אליי תושבת העיר הודעה מזעזעת ומצמררת. בנה, חודש לפני הבר מצווה, נדרס למוות בכביש 4 על ידי נהג, שככל הנראה היה שיכור. שוחחתי איתה ועם בעלה ומיד התחלנו לדאוג להם ולשני ילדיהם (14 ו-10) ולילדים בבתי הספר שלהם".

בתאונה אחרת אמש נפצע באורח קשה ילד בן 11 שרכב על אופניים מפגיעת רכב בנתיבי איילון באזור מחלף המעפילים בהרצליה. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו את הנער כשהוא מורדם ומונשם לבית החולים איכילוב בתל אביב. נהגת הרכב הפוגע, בת 52, נפצעה באורח קל ופונתה גם היא לבית חולים.
בבית החולים סורוקה בבאר שבע אושפזו במצב קשה שני ילדים - שנפלו ונחבלו בזמן הרכיבה על אופניים. ילד בן 9 מונשם וילדה בת 11. השניים סובלים מפגיעות באיברים פנימיים. לפי נתוני ארגון בטרם, בחמש השנים האחרונות נהרגו שישה ילדים בתאונות במהלך יום כיפור. עוד עולה מהנתונים כי בעשור האחרון במהלך יום כיפור הגיעו לחדרי מיון פי 13 יותר ילדים כתוצאה מתאונת אופניים ביחס לכל יום אחר בשנה.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר על רצף התאונות: ״יום כיפור הפך בשנים האחרונות לחג שמרכז סביבו נפגעים רבים בתאונות עם כלים דו-גלגליים וזה ממחיש עד כמה חשובה חבישת קסדה בכל רכיבה. אנחנו ניצבים בפני חג הסוכות, חג שיוציא רבים לחופשות וטיולים ויגרום לעומסים רבים בכבישים, חלקם אדומים ומסוכנים. באגף התנועה של המשטרה חייבים להגביר את הנראות והנוכחות בכבישים בתקופה הזאת כדי למנוע עבירות תנועה מסכנות חיים".
אילנה קוריאל ורענן בן צור השתתפו בהכנת הכתבה