1 צפייה בגלריה
קובי שבתאי, איתמר בן גביר
קובי שבתאי, איתמר בן גביר
המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי וח"כ איתמר בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן)
יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, תקף הבוקר (יום שלישי) את המשטרה לאחר ששוטר הגיע לבדוק אם הוא מקיים את הבידוד שבו הוא מחוייב לאחר שנמצא חיובי לקורונה. ח"כ בן גביר אמר: "קרוב הרגע שאתבע את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי במיליוני שקלים. התחושה היא שמפכ"ל המשטרה עושה הכול כדי לסגור איתי חשבון על כך שמתחתי עליו ביקורת קשה". במשטרה דחו את הטענות מכל וכל.
לדברי בן גביר, "הבוקר הגיע שוטר וביקש לראות אותי. מהמקום שהגיע אין אפשרות לראות אותי, אלא הוא היה צריך לעבור את החומה של הבית שלי ולהיכנס לחצר הבית שלי. מבדיקה שערכתי מול חברי כנסת אחרים הסתבר ששוטרים מעולם לא הגיעו לבדוק חברי כנסת. כמו כן, לפי חוק חסינות חברי הכנסת, אסור לשוטר להיכנס לחצר ביתו של חבר כנסת בלי צו של שופט בית משפט עליון".
עוד הוסיף יו"ר עוצמה יהודית, כי "המשטרה חייבת להפנים שהדין שלי בדיוק כדינו של חבר הכנסת אחמד טיבי, חברי הכנסת מהשמאל וכל חברי הכנסת האחרים, ואם הם לא יפנימו זאת, הם ייתבעו על כך". חבר הכנסת המשיך ואמר: "עשיתי בדיקה והתברר לי שהם לא באו לשום ח"כ חוץ ממני. השוטר בשיחה אמר שהוא יבדוק את זה ואחרי זה חזרו אליי מהמשטרה ואמרו לי שהוא לא ידע שאני ח״כ. בעיניי זה נשמע כמו תירוץ, תירוץ עלוב אפילו. אני לא מאמין שהוא לא ידע שאני ח"כ".
"במשטרה אמרו שזו רשימה אקראית", הוסיף חבר הכנסת. "אני לא מאמין שזו רשימה אקראית. דווקא אני יוצא ברשימה אקראית? למה אחמד טיבי לא יוצא אף פעם ברשימה אקראית? איך זה שכל חברי הכנסת שחלו בקורונה לא יצאו ברשימה אקראית? זה נשמע לי מוזר. קרוב היום שאני אגיש תביעה של מיליונים נגד המפכ״ל. לפני שהייתי ח"כ תבעתי את המשטרה וקיבלתי מהם מאות אלפים, ואם זה יימשך ואני ארגיש שמתנכלים אליי - אני פשוט אתבע את המפכ"ל. זו נקמה אישית שלו ואני לא אשתוק".
בתגובה על דבריו של בן גביר, אמר גורם בכיר במשטרה אמר בשיחה עם ynet כי "לא רק שח"כ בן גביר מסלף את הפרטים, אלא מתנהג באופן שלא מצופה מנבחר ציבור". לדברי אותו גורם, שמו של בן גביר עבר למשטרה דרך המערכת של משרד הבריאות כמו עוד אלפים רבים של אנשים.
"את השוטרים לא מעניין מה השם שעולה במערכת, ואמנם השוטר הגיע אל מחוץ לביתו של חבר כנסת כמקובל באכיפת בידוד וחייג לטלפון שהופיע במערכת", הוסיף הגורם, "לטלפון ענתה מזכירתו של חבר הכנסת שביקשה מהשוטר להמתין. לא עבר זמן רב ובן גביר עלה על הקו ונזף בשוטר על שבא לאכוף את הבידוד.
"זו לא התנהגות שמצופה מחבר כנסת, בטח לא בעת חירום שבה אנו נמצאים. לא היה קורה כלום אם היה מתכבד בן גביר לצאת לחלון, לנופף שלום לשוטר ולברך אותו על עבודתו, אך במקום זה הוא בחר להכפיש את המשטרה ואפילו את המפכ"ל אישית - כאילו הוא זה שהורה לשוטר לבדוק אם הוא בבית או לא. בן גביר יכול להיות רגוע, למפכ"ל המשטרה ישנן משימות חשובות הרבה יותר מהעיסוק בו".
מבדיקת האירוע עולה שהשוטר לא ביקש בשום שלב להיכנס לביתו של חבר הכנסת, אלא רק לוודא שהוא נמצא בו כנדרש במצב של הידבקות בנגיף,. בנוסף, יצוין כי לחברי כנסת אין זכות להימנע מאכיפת בידוד כפי שנוהגים כלפי כל אזרח בישראל משום שהדבר לא פוגע בשום אופן בחסינותם או במעמדם.