סעודיה הודיעה שתאפשר לכל המטוסים שממריאים מאיחוד האמירויות או נוחתים בה לעבור מעל שטחה, כך שיוכל להיווצר קו ישיר בין ישראל לאבו דאבי.
המשמעות היא שהטיסות מישראל ואליה יוכלו להתבצע ללא "עצירות דיפלומטיות" במדינה שלישית כמו ירדן, מצרים או קפריסין, ובכך הטיסה הישירה מישראל לאמירויות תימשך כשלוש שעות. כמו כן, ישראלים יוכלו להגיע לדובאי בשביל טיסות המשך למזרח הרחוק.
2 צפייה בגלריה
בקרוב בישראל? מטוס של חברת התעופה באמירויות
בקרוב בישראל? מטוס של חברת התעופה באמירויות
בקרוב בישראל? מטוס של חברת התעופה באמירויות
(צילום: זהר עזר)
2 צפייה בגלריה
מטוס אל על נחיתה נמל תעופה אבו דאבי איחוד האמירויות
מטוס אל על נחיתה נמל תעופה אבו דאבי איחוד האמירויות
אל על באבו דאבי, השבוע
(צילום: AFP)
בהצהרה מטעם בכיר ברשות התעופה האזרחית של סעודיה שפורסמה היום (רביעי) נכתב כי הרשות הסכימה לבקשת רשות התעופה האזרחית של איחוד האמירויות לאפשר מעבר במרחב האווירי של סעודיה לטיסות בינלאומיות המגיעות לאמירויות, או היוצאות ממנה, לכל המדינות.
שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, כתב בטוויטר: "העמדות האיתנות של הממלכה כלפי הסוגיה הפלסטינית והעם הפלסטיני לא משתנות עם מתן אישור המעבר במרחב האווירי של הממלכה לטיסות המגיעות לאיחוד האמירויות מכל המדינות, ולאלה היוצאות ממנה.
"הממלכה מעריכה את כל המאמצים המתנהלים לכונן שלום צודק וקבוע בהתאם ליוזמת השלום הערבית".

עד היום רק חברת התעופה ההודית "אייר אינדיה" קיבלה אישור מהסעודים לטוס לישראל מעליה. האישור הוביל למחאה מצד חברות התעופה הישראליות שעדיין נאלצות לטוס להודו דרך ים סוף ומפרץ עדן - מה שהאריך את זמן הטיסה בכשעתיים. ייתכן שהמהלך יוביל בהמשך לקווים ישירים ומהירים יותר מישראל למדינות אחרות, דוגמת תאילנד, שסעודיה נמצאת בדרכן, אך הדבר תלוי יותר בהידברות בין האמירתים לסעודים.
אתמול, נזכיר, חזרה המשלחת הישראלית שביקרה באמירויות במטרה להתניע את כינון היחסים הרשמיים בין המדינות. חברי המשלחת, שהוביל ראש המל"ל מאיר בן שבת, נפגשו עם מקביליהם באמירויות והחלו בגיבוש התוכניות המשותפות בין המדינות.
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה לאישור כי "במשך שנים אני עובד לפתוח את השמיים של ישראל מזרחה. בשורה גדולה הייתה לפני שנתיים וחצי כשחברת התעופה "אייר אינדיה" קיבלה אישור לטוס ישירות לישראל, ועכשיו פריצת דרך ענקית נוספת: מטוסים ישראלים ומטוסים של כל המדינות יוכלו לטוס ישירות מישראל לאבו דאבי, לדובאי ובחזרה. זה יוזיל את הטיסות, זה יקצר את הזמן, זה יפתח תיירות אדירה, זה יפתח את הכלכלה שלנו".
נתניהו הודה ליועצו הבכיר של טראמפ, ג'ארד קושנר, וליורש העצר של האמירויות מוחמד בן זייד והוסיף: "זה יעשה עוד דבר – זה יפתח את המזרח. כשאתם טסים לתאילנד או לכל מקום אחר באסיה, זה יגלח שעות ומחירים. אלה פירות השלום של שלום אמת".